Spectacol non-verbal din partea Teatrului Naṭional de Operetã ‘’Ion Dacian’’
https://www.ziarulmetropolis.ro/spectacol-non-verbal-din-partea-teatrului-na%e1%b9%adional-de-opereta-ion-dacian/

Duminicã, 11 noiembrie, în cadrul festivalului ‘’Viaṭa e frumoasã’’ ogranizat de cãtrea Teatrul Naṭional de Operetã Ion Dacian, la Centrul Cultural pentru UNESCO Nicolae Bãlcescu, va avea loc spectacolul non-verbal acompaniat de muzicã live ‘’ Drumuri de nisipi’’ pus în scenã de cãtre trupa de teatru HOPA-TROP. Producṭia se adreseazã copiilor cu vârsta între 2 […]

Un articol de Andrada Văsii|5 noiembrie 2012

Duminicã, 11 noiembrie, în cadrul festivalului ‘’Viaṭa e frumoasã’’ ogranizat de cãtrea Teatrul Naṭional de Operetã Ion Dacian, la Centrul Cultural pentru UNESCO Nicolae Bãlcescu, va avea loc spectacolul non-verbal acompaniat de muzicã live ‘’ Drumuri de nisipi’’ pus în scenã de cãtre trupa de teatru HOPA-TROP. Producṭia se adreseazã copiilor cu vârsta între 2 şi 5 ani si nu numai. Trupa HOPA-TROP realizeazã spectacole adresate copiiilor cu vârste foarte mici pentru a îi putea pregãti sã înṭeleagã  manifestarea culturalã de mai târziu; astfel, cei mici sunt deprinşi cu frumosul de la o vârstã fragedã.

„Am încercat prin acest spectacol sã pãtrundem în lumea copilului mic, a jocului şi a curiozitãṭii cu care acesta este înzestrat. Pentru el lucrurile concrete pot deveni obiecte dintr-o poveste: sfoara poate fi un şarpe, o coardã sau un drum,  pietrele pot scoate sunete sau însemna locuri,  nisipul se poate desena, poate curge sau scoate sunete, iar o cutie poate deveni un adevãrat cufãr de comori.” (Beatrice Iordan, artist pãpuşar)

06
/02
/23

Despre cum „Nora” lui Henrik Ibsen a inventat feminismul și nemulțumirile în mariaj s-a spus suficient. Fie că a fost întâmpinată ca o supraviețuitoare a celui mai șoptit abuz domestic, sau că i-a fost criticată reacția radicală de a-și abandona copiii și statutul social peste noapte, Nora este una dintre cele mai populare protagoniste dramatice, iar „Casa de păpuși” este un clasic care stârnește (poate că inclusiv în prezent) sentimente puternice.

05
/02
/23

Cele trei cărţi de cronici de film publicate de Romulus Rusan în anii `70-`80 au fost reeditate recent, într-un singur volum şi într-o ediţie de lux, în seria de autor pe care i-o dedică Editura Spandugino. O apariţie demnă de a fi salutată şi un bun pretext de recitire.

03
/02
/23

Marti, 7 februarie, ora 18.30, la Seneca Anticafe, strada Arhitect Ion Minu nr 1, se lansează raportul de cercetare "Consumul cultural al tinerilor și tinerelor din orașele mici și mijlocii. Perspective feministe" realizat de Asociația Room 2046 și Fundația Friedrich-Ebert-Stiftung România, cu ocazia derulării proiectului F-SIDES Chapters - o serie de cinecluburi feministe în urbanul mic și mediu din România.

02
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Probabil că e şi simbolic, însă cu siguranţă e ceva comic în constatarea că cel mai prolific regizor de filme comerciale din cinematografia română post-2000 e un spaniol. În timp ce noi eram ocupaţi cu filmele de festival, Jesús del Cerro îşi urma neabătut şi vesel propriul drum, aproape singur pe culoar.

02
/02
/23

Trompetistul de talie internațională Alex Sipiagin – ale cărui albume au fost nominalizate sau au câștigat premii Grammy – este invitat special într-un concert extraordinar de jazz prezentat joi, 9 februarie 2023, ora 19.00, împreună cu Big Band-ul Radio România. Cel mai nou album al său - „Mel’s Vision” - a fost lansat în urmă cu doar câteva zile (26 ianuarie 2023).

02
/02
/23

Conform UNICEF, performanța și adaptarea școlară a copiilor până în 10 ani este determinată de abilitățile sociale și emoționale dezvoltate până la vârsta de 6-7 ani. Într-un moment în care unul din 54 de copii se află în spectrul autist, necesitând încă din copilărie terapii lunare de până la peste 2,000 euro, o formă de terapie creativ-artistică vine să sprijine educația timpurie și îmbunătățirea calității vieții pentru copii neurodiverși și/sau cu dizabilități.