Trei idei despre „The Sisters Brothers” ★★★★
https://www.ziarulmetropolis.ro/trei-idei-despre-the-sister-brothers-%e2%98%85%e2%98%85%e2%98%85%e2%98%85/

CRONICĂ DE FILM Turnat în bună măsură în România şi premiat pentru regie la Veneţia, „The Sisters Brothers” (2018) surprinde cel mai mult prin seriozitatea cu care francezul Jacques Audiard îşi asumă genul western şi prin modul în care comicul se transformă treptat în tragic.

Un articol de Ionuţ Mareş|24 aprilie 2019

Premisele erau ciudate: un celebru regizor francez, Jacques Audiard, multipremiat la Cannes cu filmele sale (inclusiv cu un Palme d`Or pentru un lungmetraj modest, „Dheepan”), face un western cu decor de secol 19, turnat în mare parte în România și cu staruri ca John C. Reilly, Joaquin Phoenix și Jake Gyllenhaal pe afiș.

Ce putea să iasă din asta?

Rezultatul este, totuși, surprinzător: „The Sisters Brothers”, premiat pentru regie la Veneția anul trecut, este un western reușit, iar vizionarea sa pe un ecran mare de cinema poate stimula o reală plăcere cinefilă.

Am încercat să(-mi) explic de ce.

1.Western-ul tradițional nu mai e la modă de ceva timp. Iar atunci când un regizor încearcă, totuși, genul, iese de cele mai multe ori un film postmodern, autoreflexiv, în cheie comică, de obicei cu umor negru, hâtru (de exemplu, ultima năzbâtie a fraților Coen, „The Ballad of Buster Scruggs”). Cu un scenariu bazat pe romanul istoric „The Sister Brothers”, de Patrick de Witt, Audiard ia genul cât se poate de în serios, dar cu o deferență reținută – de la teme și personaje și până scenografie și atenția pe care o acordă peisajului. Trece convenția prin meșteșugul său de regizor experimentat în filmul de gen.

2.Deși sunt construite să reprezinte temperamente cât mai diferite, personajele ies din tipare: au suficientă profunzime și destule nuanțe pentru a fi credibile, iar cei trei actori-vedetă, John C. Reilly, Joaquin Phoenix și Jake Gyllenhaal, cărora li se adaugă Riz Ahmed, sunt extrem de convingători, păstrându-și în același timp stilul și tipul de personaj cu care ne-au obișnuit, trecute însă acum prin filtrul western-ului.

3.O bună parte din film, comicul este dominant. Însă nu este un comic facil, rezultat al vreunei parodii. E un comic care vine din subtilitatea relației dintre excentricii frați jucați de John C. Reilly și Joaquin Phoenix și care nu e scăpat în niciun moment de sub control. Însă pe măsura ce aventura lor avansează, comicul lasă locul unui tragism temperat, astfel că filmul se încheie pe un surprinzător ton melancolic.

„The Sisters Brothers” („Frații Sisters”) a intrat în cinematografe la 19 aprilie, fiind distribuit de Voodoo Films.

24
/02
/15

Neill Blomkamp revine la invitația pe care ne-a făcut-o în filmele sale anterioare, District 9 şi Elysium, aceea de a ne reimagina lumea în care trăim. Blomkamp a combinat acţiunea cu conştiinţa socială, iar această combinaţie a stârnit o reacţie de neuitat, rămânând în memoria spectatorilor.

23
/02
/15

"Birdman", de Alejandro Gonzalez Iñárritu, a primit premiul Oscar pentru cel mai bun film, la cea de-a 87-a gală de decernare a acestor distincţii, care a avut loc la Los Angeles. Filmul a avut nouă nominalizări şi a mai fost premiat pentru "cea mai bună imagine", "cel mai bun scenariu original" şi "cea mai bună regie".

21
/02
/15

Începe Cinema-edu, ediția a cincea. În perioada februarie-iunie, liceenii sunt invitați să participe gratuit la cel mai mare proiect de educație cinematografică și socială din Romania. Până acum, peste 50 de licee din țară s-au înscris în proiect.

20
/02
/15

Personalități din politică, justiție, media, cultură și societatea civilă sunt așteptate la premiera de gală a filmului De ce eu?, în regia lui Tudor Giurgiu. Covorul roșu se va întinde luni, 23 februarie, de la 19.30, la Palatul Național al Copiilor, unde câteva sute de invitați vor vedea în avanpremieră drama inspirată de controversatul caz Cristian Panait, și joi, 26 februarie, la CinemaPRO.