Un tablou al pictorului Vasili Kandinski, vândut cu 21 de milioane de dolari
https://www.ziarulmetropolis.ro/un-tablou-al-pictorului-vasili-kandinski-vandut-cu-21-de-milioane-de-dolari/

Tabloul „Studie zu Improvisation 3, 1909“, o capodoperă a stilului expresionist, realizat de pictorul rus Vasili Kandinski, a fost vândut cu 21 de milioane de dolari la o licitaţie organizată de casa Christie’s, marţi seară, la Londra.

Un articol de Andrada Văsii|19 iunie 2013

Tabloul „Studie zu Improvisation 3, 1909“, o capodoperă a stilului expresionist, realizat de pictorul rus Vasili Kandinski, a fost vândut cu 21 de milioane de dolari la o licitaţie organizată de casa Christie’s, marţi seară, la Londra.

Acest tablou, pictat la începutul secolului al XX-lea, în culori vibrante şi care reprezintă un cavaler mergând călare, avea un preţ estimativ maximal de 24,19 milioane de dolari. O pictură similară a stabilit recordul de preţ pentru operele lui Kandinski în 2012, când a fost vândută cu 23 milioane de dolari, notează Mediafax.

Licitaţia organizată de casa Christie’s a inclus 44 de loturi, printre acestea aflându-se opere semnate de Pablo Picasso, Henry Moore, René Magritte, Amedeo Modigliani şi Paul Signac. Licitaţia a generat venituri totale de 64,07 milioane de lire sterline (100 milioane de dolari).

Tabloul „Studie zu Improvisation 3, 1909“ face parte din seria de tablouri „revoluţionare“ pictate de Kandinski, începută în 1909, cunoscută sub denumirea „Improvisations“ şi care marchează prima incursiune a artistului rus în domeniul abstractizării.

O imagine memorabilă

Imaginea romantică a unui cavaler singuratic care se pregăteşte să asedieze o citadelă reprezintă un simbol clar şi repetitiv în arta lui Kandinski, un element care simboliza zorii unei noi epoci, venirea Apocalipsei şi ultima Înviere.

Un portret de Modigliani, reprezentându-l pe comerciantul său de artă Paul Guillaume – unul dintre cele patru realizate de artist – a fost vândut cu 6,7 milioane de lire sterline (10,4 milioane de dolari). „Femme Assise Dans un Fauteuil“, de Pablo Picasso, a fost achiziţionat cu 6,1 milioane de lire sterline (9,5 milioane de dolari). Tabloul reprezintă un portret al partenerei de viaţă a pictorului, Jacqueline Roque.

Foto credit: Christie’s

14
/12
/19

Muzeul Colecţiilor de Artă, secţie a Muzeului Naţional de Artă al României, vă invită începând cu data de 14 decembrie 2019 să vizitaţi expoziţia permanentă a colecţiei „Dan şi Liana Nasta”, intrată în patrimoniul muzeului anul acesta, prin generozitatea donatorilor, soții Mihai şi Elena Nasta, nepoții colecționarilor.

10
/12
/19

Luni, 9 decembrie, începând cu orele 19.00, în foaierul Sălii Liviu Ciulei (Izvor) a avut loc vernisajul expoziției permanente de portrete ale actorilor din trupa Teatrului L.S. Bulandra, realizate de fotograful (și actorul) Andrei Runcanu.

03
/12
/19

Pentru fostele state socialiste, 2019 marchează trecerea a 30 de ani de la revoluțiile care au schimbat cursul istoriei, iar pentru cehi, la fel ca și pentru români și alte națiuni ce s-au aflat în Blocul de Est, 1989 a marcat trecerea de la dictatură la democrație. Revoluția de Catifea, așa cum a fost numit evenimentul la cehi, a avut câteva caracteristici aparte, iar bucureştenii sunt așteptați să le descopere la deschiderea expoziției „1989. The Velvet Revolution”, pe data de 5 decembrie 2019, începând cu ora 19:00, la Centrul Ceh din Bucureşti.

06
/11
/19

CRONICĂ DE FILM În documentarul "Rebeli cu o cauză" (2019), de Dobrivoie Kerpenisan, prezentat în premieră la Astra, români de diferite categorii sociale vorbesc despre singurul lucru ce îi mai uneşte: Revoluţia la care au participat în decembrie 1989 în comuna lor bănăţeană, Sânpetru Mare, când au fost fotografiaţi de viitorul cineast.

30
/10
/19

Un film din Coreea de Sud premiat la Cannes, dar și filme experimentale de top, noi expoziții de artă contemporană, rafinamentul muzicii clasice și un roman din literatura scandinavă a momentului – vă prezentăm cinci dintre atracțiile culturale ale lunii noiembrie.

22
/10
/19

A treia lună de TAG YOUR IDEAS o prezintă pe scena alternativă a Control-ului, deschisă zilnic și aproape non-stop, pe artista Claudia Brăileanu. Una din exprimările cele mai reprezentative ale instalației Claudiei o reprezintă conceptualizarea pattern-ului, a acelui element de expresie formală, ce impune o reprezentare, prin repetiție, a unei autenticități.