Diana Iarca: „În meseria de actor, important e să nu disperi“
http://www.ziarulmetropolis.ro/diana-iarca-in-meseria-de-actor-important-e-sa-nu-disperi/

NOUA GENERAŢIE DE ARTIŞTI Diana Iarca (25 de ani) este actriţă la Teatrul Notarra din Bucureşti şi creatoarea primei piese de teatru despre binecunoscuta reţea de socializare, intitulată Feisbuc. Absolventă a Liceului de Arte din oraşul Buzău, secţia actorie, Diana Iarca explică alegerea facultăţii cu acelaşi profil: “Am dat la facultatea de teatru fiindcă nu am […]

Un articol de Judy Florescu|4 Februarie 2013

NOUA GENERAŢIE DE ARTIŞTI Diana Iarca (25 de ani) este actriţă la Teatrul Notarra din Bucureşti şi creatoarea primei piese de teatru despre binecunoscuta reţea de socializare, intitulată Feisbuc.

Absolventă a Liceului de Arte din oraşul Buzău, secţia actorie, Diana Iarca explică alegerea facultăţii cu acelaşi profil: “Am dat la facultatea de teatru fiindcă nu am vrut să-mi schimb drumul. Am vrut să am doar o autostradă şi atât.  După ce am  terminat liceul, nu am avut curajul să dau din primul an la actorie, am dat la teatrologie, unde citeam  3-4 piese pe zi, documentare ce mi-a folosit în pregătirea mea ulterioară  pentru examenul de actorie.”

Dintre actorii pe care îi admiră şi cu care i-ar plăcea să colaboreze, îi menţionează cu o uşoară emoţie în voce: „ Oana Pellea, Andi Vasluianu, Florin Piersic şi Mircea Diaconu, căruia îi mulţumesc pentru încrederea acordată talentului meu aflat la început de drum.” Iar cel mai important sfat pe care l-a primit a fost de la Gavril Pătru, actor TNB, după terminarea facultăţii: „Bun ai absolvit. Şi acum ce faci? Să nu stai! Să te duci să joci! Să te duci chiar şi în provincie! Şi orice ar fi, nu dispera!”

E mare lucru să întâlneşti cu oameni din ale căror sfaturi  să te ghidezi toată viaţa.

Diana Iarca este convinsă că în fiecare om  există o poveste, de aceea oriunde merge are cu ea o agendă pentru a nota replici interesante. De exemplu ultima replică pe care a cules-o este din metrou şi îi aparţine unei fetiţe de 6-7 ani, căruia mama îi zicea: „Nu mai plânge! Fii şi tu mai glumeaţă!” Iar fetiţa i-a spus: „ Eu nu pot să fac glume decât când sunt fericită!”

Piesa Feisbuc este ilustrarea dramatică a unei poveşti reale petrecute pe internet,  iar spectactorii, regăsindu-se în situaţiile prezentate de personaje, au trimis la rândul lor propriile lor poveşti legate de celebra reţea de socializare.

“Nu scriu neapărat pentru mine, cât scriu pentru public, de aceea scriu comedie fiindcă  lumea vrea să se simtă bine la o piesă de teatru, să râdă,” spune Diana Iarca.

Tânăra actriţă este adepta unui stil de viaţă activ, mărturisind că se trezeşte la 8 dimineaţa chiar şi în ziua ei liberă, merge la terase unde studiază oamenii pentru căutarea de noi personaje pe care să le introducă în piesele sale şi savurează un mic, un element foarte important în activitatea ei de cercetare artistică.

În desăvârşirea sa profesională, Diana Iarca are ca motto replica : „Gândirea ne face laşi pe toţi.” (Hamlet, W. Shakespeare). Apoi explică: “Dacă te gândeşti prea mult cum să faci un rol, ajungi să nu-l mai faci.  Dacă aş sta să mă gândesc la personajul meu din Feisbuc, Mioara, de ce îl sună pe doctorul de care s-a îndrăgostit pe internet, ar trebui să intru prea mult în profunzimea personajului şi m-aş îndepărta de la scop. Nu, până la urmă jucăm oameni simpli. Când o fi să-l joc pe Freud, atunci se schimbă situaţia…”



29
/11
/16

Trecutul ne dezvăluie foarte multe lucruri, nu doar o incurabilă melancolie. Trecutul are o anumită forţă de a se impune în actualitate fără a-şi face simtiţă prezenţa. Acest lucru se petrece şi cu teatrul în general când pur şi simplu vorbim despre teatru, chiar dacă o facem la timpul trecut. Forţa sa este invizibilă şi efectele devin vizibile când doar îi constatăm absenţa.

26
/11
/16

La 10 ani de când a fost investit în funcția de manager al Teatrului Tineretului din Piatra Neamț, cea mai mare rampă de lansare a actorilor, Liviu Timuș amintește despre „fenomenul Piatra Neamț”, explică de ce trebuie să existe festivalul adresat în exclusivitate tinerilor, ajuns la a XXVIII-a ediție, „Pledez pentru tine(ri)”și cu ce probleme se confruntă la teatru.

02
/11
/16

NOUA GENERAȚIE DE ARTIȘTI. Olimpia Melinte, treizeci de ani, actriță, consacrată internațional cu pelicula spaniolă „Canibal”. În curând, va fi din nou pe marile ecrane, în „Perfect sănătos”, noul film al Ancăi Damian. Actriță, dar mai ales mama lui Sasha (doi ani). Un interviu sincer despre cinema și maternitate. Olimpia Melinte se întoarce, iar acum vrea să joace din nou și teatru. A se lua aminte.

23
/10
/16

INTERVIU „Stilul este rezultatul deciziei mele că actorii sunt pe primul loc”, afirmă, într-un interviu pentru Ziarul Metropolis, autoarea filmului „Toni Erdmann”, regizoarea germană Maren Ade, invitată a ediției din acest an a Festivalului „Les Films de Cannes a Bucarest”.

19
/10
/16

Crede că cea mai mare problemă a generației lui este că trăiește într-un context haotic. Se simte norocos că face parte din trupa lui Victor Ioan Frunză și crede că atunci când ți se întinde o mână trebuie s-o prinzi. Face teatru cu voluptate, iar cele mai recente roluri în care-l puteți vedea sunt Mozart și Tipătescu în spectacolele „Amadeus” și „O scrisoare pierdută” de la Teatrul Metropolis.

15
/10
/16

Povestea uluitoare a unui film, „Şi va fi...” (1992), realizat în România de un regizor basarabean, Valeriu Jereghi, cu bani de la Moscova şi în timp ce URSS se prăbuşea. Film relansat duminică, la sala de cinema a Muzeului Ţăranului, într-o proiecţie cu intrare liberă în cadrul „Les Films de Cannes a Bucarest”.

05
/10
/16

Pe când „Câini” încă nu intrase în cinematografe, l-am provocat pe regizorul Bogdan Mirică la o scurtă discuție despre zilele petrecute pe platoul de filmare, dar și despre ce înseamnă pentru el premiile, masterul de scenaristică de la Londra sau simpatia vizbilă a publicului pentru un film românesc.

Page 1 of 2212345...1020...Last »