1984, de George Orwell, din nou pe ecrane
https://www.ziarulmetropolis.ro/1984-de-george-orwell-din-nou-pe-ecrane/

Cineastul britanic Paul Greengrass, regizorul filmelor din franciza „Ultimatumul lui Bourne”, va regiza o adaptare cinematografică a romanului „1984”, de George Orwell, informează bbc.com.

Un articol de Petre Ivan|21 noiembrie 2014

1984 / Acest film inspirat din romanul distopic al lui George Orwell, considerat strămoşul conceptului „Big Brother”, va fi produs de Scott Rudin. Nu se cunosc deocamdată detalii despre distribuţia acestui proiect cinematografic.

Într-o altă adaptare cinematografică a aceluiaşi roman, regizat de Michael Radford, rolul principal din romanul lui Orwell, Winston Smith, a fost interpretat de actorul John Hurt.

Printre filmele regizate de Paul Greengrass se remarcă peliculele din franciza „Ultimatumul lui Bourne”, „Duminica însângerată/ Bloody Sunday” (2002), „Zborul United 93/ United 93” (2006) şi „Zona verde/ Green Zone” (2010).

Paul Greengrass

Paul Greengrass

Romanul lui George Orwell portretizează o societate distopică, în care oamenii sunt supravegheaţi prin intermediul unor ecrane de televiziune şi conduşi de un lider care îşi spune „Big Brother”.

Acţiunea celebrului roman „1984” este plasată într-o societate în care se instalează o stare de paranoia generalizată.

Propaganda, supravegherea, controlul minţii şi cultul personalităţii – concepte întâlnite în state totalitariste precum Germania nazistă şi Uniunea Sovietică stalinistă – au atins culmi de neegalat în acest roman scris în 1948 şi publicat în 1949.

Romanul „1984” a cunoscut deja câteva adaptări pentru televiziune şi marele ecran, cea mai recentă dintre acestea fiind o versiune cinematografică lansată în anul 1984, regizată de Michael Radford, în care rolurile principale au fost jucate de John Hurt, Richard Burton şi Suzanna Hamilton.

Foto: 1984, Paul Greengrass – cinemagia

08
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Alegoria nu e un gen cinematografic uşor. Mai ales când e vorba de una deopotrivă existenţială şi politică, aşa cum se vrea "Spiritele din Inisherin".

05
/02
/23

Cele trei cărţi de cronici de film publicate de Romulus Rusan în anii `70-`80 au fost reeditate recent, într-un singur volum şi într-o ediţie de lux, în seria de autor pe care i-o dedică Editura Spandugino. O apariţie demnă de a fi salutată şi un bun pretext de recitire.

02
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Probabil că e şi simbolic, însă cu siguranţă e ceva comic în constatarea că cel mai prolific regizor de filme comerciale din cinematografia română post-2000 e un spaniol. În timp ce noi eram ocupaţi cu filmele de festival, Jesús del Cerro îşi urma neabătut şi vesel propriul drum, aproape singur pe culoar.

30
/01
/23

În perioada 20 – 28 ianuarie a avut loc în Franța cea de-a 5-a ediție a Festivalului de film documentar (FIPADOC) de la Biarritz, primul eveniment major al anului din circuitul celor dedicate acestui gen, care reunește anual 50 de țări participante și peste 30.000 de spectatori. Cu această ocazie, „Pâinea noastră cea de toate zilele”, cel mai nou documentar regizat de Șerban Georgescu („Varză, cartofi și alți demoni”; „Jurnalul familiei -escu”) a avut premiera internațională, fiind nominalizat în cadrul secțiunii IMPACT, dedicată producțiilor cu teme sociale, de mediu sau justiție.

26
/01
/23

Pe 27 ianuarie, unul dintre cei mai importanți actori din România împlinește 87 de ani. Pe Florin Piersic îl puteți vedea pe 30 ianuarie în spectacolul „Străini în noapte” de Eric Assous, regizat de regretatul Radu Beligan și găzduit de Naționalul bucureștean.

26
/01
/23

Festivalul Internațional de Film Transilvania (9 – 18 iunie 2023, Cluj Napoca) anunță Focus Nordic, un program complex, cel mai mare de acest fel din istoria TIFF, dedicat unei cinematografii europene bogate, diverse și inovatoare, cea din țările nordice: Suedia, Danemarca, Finlanda, Norvegia și Islanda.

25
/01
/23

CRONICĂ DE FILM Reacţiile la “Close” (2022) par să se fi împărţit în două: “heartbreaking” (cu versiunea românească “vai, cât am plâns”) şi, mult mai rar, “tearjerker”. O zic din capul locului: sunt din a doua categorie. Deşi am plecat setat să mă las emoţionat (nu am nici cea mai mică problemă să dau garda jos în sala de cinema), am ieşit iritat.

22
/01
/23

Apariţia în română, pe final de 2022, la Editura Tracus Arte, a două cărţi de Pier Paolo Pasolini - una de poezii şi alta cu texte despre literatură şi artă - a tulburat puţin apatia cu care a fost marcat la noi centenarul acestui mare cineast şi scriitor.