Alina Cojocaru locuieşte în aer
https://www.ziarulmetropolis.ro/alina-cojocaru-locuieste-in-aer/

FOTOREPORTAJ Alina Cojocaru, „balerina deceniului”, prim-solistă a English National Ballet, a dansat în rol de silfidă – o creatură mitologică a aerului – pe scena Operei Naţionale Bucureşti.

Un articol de Adina Scorţescu|10 decembrie 2013

FOTOREPORTAJ Alina Cojocaru, „balerina deceniului”, prim-solistă a English National Ballet, a dansat în rol de silfidă – o creatură mitologică a aerului – pe scena Operei Naţionale Bucureşti.

Cu o zi înainte de spectacol, la o întâlnire cu jurnaliștii, Alina (32 de ani), cu un corp de copil îmbrăcat în blugi și cămașă neagră, spunea că cel mai frumos lucru în meseria ei sunt emoțiile – „ceva ce simți când te uiți la artist pe scenă”. A doua zi avea să danseze în baletul „La Sylphide” – cel mai nou spectacol al Operei Naționale București -,  pus în scenă de partenerul ei de viață (și fost partener de scenă la Royal Ballet, de unde și-au dat amândoi demisia anul acesta), Johan Kobborg.

Johan spunea acum o săptămână, într-un interviu pentru ziarul Adevărul: „Un balerin îşi foloseşte corpul pentru a spune o poveste, iar acest potenţial artistic îl atinge abia după 30 de ani. Sunt şi excepţii, cum e cazul Alinei Cojocaru, care stăpânea tehnica încă de la 18 ani.”

Care e povestea în „La Sylphide”? Tânărul James (interpretat, în seara premierei, de prim-solistul Royal Ballet Steven McRae) se îndrăgostește de o silfidă – o creatură zburătoare, diafană (Alina Cojocaru).

 „La un moment dat, pentru James, Silfida este un vis. Dar eu trebuie să fiu cât de reală pot, ca să fie visul real pentru el. La începutul spectacolului, Silfida stă în genunchi, lângă scaun, privindu-l pe el. Pentru mine, tot spectacolul pornește de acolo. Dacă eu stau jos și mă gândesc la faptul că am făcut asta de zece ani – să zicem -, o să fiu o silfidă tânără, foarte îndrăgostită. Dar dacă stau și mă gândesc că am făcut asta de o sută de ani, deja silfida mea o să aibă o altă mișcare, o altă greutate, o altă dorință, o altă pasiune pentru James. Totul depinde de cum mă simt în ziua respectivă. Dacă sunt foarte emoționată, foarte bucuroasă și copilăroasă, atunci silfida mea va avea aceleași emoții.”

Alina Cojocaru

PT-sylphide06

La petrecerea din ajunul nunţii, vrăjitoarea Madge (Alexandra Gavrilescu) îi spune logodnicei lui James că soţul ei va fi altul. Nimeni nu o crede.

PT-sylphide02.ok

Tulburat de apariţia Silfidei, James fuge după ea în pădure, acolo unde le va vedea şi pe celelalte silfide.

PT-sylphide22-ok

Dansează amândoi, fără nimeni altcineva în jur, ca şi cum n-ar exista nimeni altcineva pe lume.

PT-sylphide15 ok

James îi dă cadou o eşarfă primită de la vrăjitoarea Madge, care îi spune că aşa o va putea lega de el pe veci.

PT-sylphide29 -ok

Eşarfa e de fapt otrăvită, iar Silfida moare în braţele lui James.

PT-sylphide33 0k

Baletul „La Sylphide“ se termină tragic, dar este un spectacol despre pasiuni, iubire, răzbunare. Cât a fost vis şi cât a fost realitate? Cine ştie… cert e că Alina Cojocaru a dansat sâmbătă pe scena Operei Naţionale Bucureşti.

Foto: Petrică Tănase pentru Ziarul Metropolis (Petrică Tănase Photography)

12
/11
/21

Este migrarea online o amenințare pentru arta contemporană? Metaverse-ul bate la ușă și, de data aceasta, nu ca spațiu versatil dintr-un roman cyberpunk. Facebook ne asigură că o simplă logare cu datele personale ne va așterne realitatea virtuală la picioare. Școala, muzeul și locul de muncă vor deveni accesibile de pe propria canapea. Întrebarea ar fi, însă: ne dorim cu adevărat asta?

02
/11
/21

Joi, 4 noiembrie, are loc la MNȚRplusC, în cadrul Muzeului Național al Țăranului Român (Str. Monetăriei nr. 3), deschiderea expoziției „Nu vorbim despre sclavie modernă”, cea de-a doua din seria „Politici ale non-acțiunii”, semnată de artista Nona Șerbănescu în colaborare cu curatorul Eugen Rădescu.

26
/10
/21

Școala de Valori a dat startul înscrierilor pentru cea de-a șaptea ediție a Burselor stART și pune la bătaie 30 de burse, cu o valoare individuală de 6.000 de lei. Acestea pot fi accesate de elevii care sunt la liceu, talentați la pictură, desen, muzică și artele viitorului (v-logging, blogging, scriere creativă, fotografie), care se pot înscrie pe baza unui portofoliu.

26
/10
/21

De astăzi, platforma www.muzeulabandonului.ro este activă. Se deschide, astfel, aleea către Muzeul Abandonului. Muzeu-forum digital și participativ. În această etapă a proiectului veți putea explora exteriorul clădirii muzeului și câteva dintre facilitățile proiectului. Interiorul și expozițiile muzeului vor fi disponibile în curând, alături de zeci de povești despre abandon, speranță, contorsionări și reveniri spectaculoase ale sufletului.

16
/10
/21

Răzbunare, dragoste și disperare, toate topite într-o singură flacără mistuitoare. Arii celebre, coruri tulburătoare, conflicte dramatice de neuitat, toate vă așteaptă în premiera spectacolului Norma de Bellini ce le va aduce pe scena Operei Naţionale Bucureşti între 21 şi 24 octombrie pe celebrele Elena Moşuc – Norma şi Ruxandra Donose – Adalgisa, alături de care va evolua tenorul Daniel Magdal – Pollione.

13
/10
/21

În luna octombrie, galeria neconvențională Celula de artă propune două exerciții de introspecție, la fel de necesare dar fiecare propunându-și scopuri și rezultate diferite. Artistul plastic contemporan Beaver expune lucrarea “exe cute”, o juxtapunere a grotescului cu gingășia până pe 14 octombrie iar între 15 – 30 octombrie în galerie se va putea vedea instalația imersivă “Cenușa memorie” a Ancăi Coller, ce încapsulează emoțiile artistei în urma unui incendiu care i-a distrus atelierul..