Despre fotografia de teatru, cu Adi Bulboacă
https://www.ziarulmetropolis.ro/despre-fotografia-de-teatru-cu-adi-bulboaca/

Adi Bulboacă s-a născut în vara lui 1988 şi 16 ani mai târziu a început să fotografieze. În oraşele prin care a trecut, ştie unde sunt teatrul şi gara.

Un articol de Ziarul Metropolis|19 mai 2021

Pentru Adi Bulboacă, fotografia este un gest prin care încearcă să dea înapoi societății ceea ce primeşte, filtrat prin personalitatea lui. Între 21 și 30 mai, îl întâlnim la festivalul de fotografie Walk & Shoot Fest, unde va coordona atelierul foto de spectacol „The theatre scene is the center” și va participa la discuțiile despre dreptul de autor în fotografie și emoțional vs. tehnic. În așteptarea evenimentelor din festival, l-am întrebat cum se raportează la fotografia de teatru.

Fotografia de teatru e singura constantă din cei 16 ani de când fotografiez. 

Dincolo de plăcerea de a fi spectator, sunt foarte bucuros să pot arhiva în imagini spectacolele cu care se întâmplă să fiu contemporan.

Am început să fotografiez spectacole în adolescență, când am renunțat să mai joc în trupa liceului pentru că nu mă consideram un talent de neirosit.

Momentul respectiv a coincis cu cel în care descopeream fotografia, așa că arhivarea spectacolelor colegilor mei a venit ca ceva natural.

La scurt timp după aceea, am primit și invitația de a fotografia prima ediție a festivalului de teatru pentru adolescenți Ideo Ideis. Sunt alături de festival de atunci, de 16 ani.

Apoi am mers la UNATC, la film, dar mi-am petrecut cei 4 ani de facultate cu colegii de la teatru, actori, regizori și scenografi.

Cel mai interesant la a fotografia teatru mi se pare să reîntâlnesc texte pe care le-am văzut deja montate de alți regizori.

E absolut fascinant să mă conving cu fiecare ocazie că imaginația creatorilor de teatru e infinită.

Adi Bulboacă

Am început să fotografiez spectacole în adolescență, când am renunțat să mai joc în trupa liceului pentru că nu mă consideram un talent de neirosit.

Fotografii de Adi Bulboacă

16
/11
/20

O expoziție de grup atipică, The Domino Effect (21 noiembrie 2020 – 6 februarie 2021) aduce în spațiul galeriei Gaep 13 lucrări selectate exclusiv de artiști, printr-o reacție în lanț: de la Răzvan Anton și până la Ignacio Uriarte, fiecare artist al galeriei a ales o lucrare de la următorul artist în ordine alfabetică.

13
/11
/20

Fabrica de Pensule alături de Spațiul de Artă Contemporană MAGMA deschid primul moment din setul de expoziții dedicate sectorului emergent al scenei de arte vizuale din România, parte a proiectului "Future Perfect / Viitor Anterior", în data de 13 noiembrie 2020, printr-un tur ghidat online care se va desfășura pe pagina de Facebook a Fabricii de Pensule.

12
/11
/20

La Muzeul Național al Țăranului Român,  sâmbătă, 14 noiembrie 2020, publicul este așteptat la evenimentul intitulat Noaptea Europeană a Muzeelor. Cu această ocazie se pot vizita trei expoziții temporare. Organizatorii au pregătit, de asemenea, o proiecție în aer liber. Anul acesta, expoziția permanentă va fi închisă, deoarece clădirea monument istoric din Șoseaua Kiseleff nu a […]

02
/11
/20

Asociația Culturală Control N lansează ACSINTE.100, parte a programului educațional cu același titlu, un album virtual cu fotografii de Costică Acsinte însoțite de clipuri audio și video ce invită publicul tânăr în România anilor 1920 - 1960.