Din interiorul spectacolului „Rinocerii” în regia lui Robert Wilson
https://www.ziarulmetropolis.ro/din-interiorul-spectacolului-rinocerii-in-regia-lui-robert-wilson/

Scenograful Adrian Damian şi regizorul Bobi Pricop au lucrat la spectacolul „Rinocerii” în regia lui Robert Wilson, spectacol ce va fi transmis live la Grand Cinema Băneasa, pe 2 noiembrie, la ora 19.00, în cadrul Festivalului Naţional de Teatru, ediţia 2014.

Un articol de Judy Florescu|22 octombrie 2014

În cadrul colocviului „Scenografie, tehnici audiovideo și decor de lumini” organizat de Cristina Rusiecki la Teatrul Nottara, scenograful și regizorul au vorbit despre etapele muncii alături de regizorul Robert Wilson, numit de presa americană drept cel dintâi artist teatral avangardist. 

DSC00036-001Adrian Damian, scenograf: „Am fost onorat să fac parte dintr-o echipă de peste 100 de oameni în care toată lumea voia, în care nu exista nu sau lasă că se poate și altfel. Domnul Robert Wilson vedea scamele pe care noi nu le vedeam din spectacol. Era incredibilă precizia și atenția pe care o dădea fiecărui milimetru din spectacol. În contractul dumnealui avea trecută o clauză: dacă nu se respectă toate indicațiile sale regizorale, legate de tehnic, spectacolul nu se mai joacă.  Teatrul neavând ștangă electrică, fiecare mașinist a primit câte un cronometru cu care ridica și cobora cortina. Asistenții dumnealui ne-au spus că în România i-a făcut plăcere să lucreze cel mai mult pentru că totul se desfășura uman, nu mecanic, tehnologizat, ca în alte țări. ”

DSC00055-002Bobi Pricop, regizor: „Robert Wilson descompune mișcarea scenică. Fiecare cadru din spectacolul „Rinocerii” e o imagine perfect construită, iar asta se resfrânge și asupra jocului actorilor. Cum își construiește Bob Wilson spectacolele? Mai întâi există un workshop la Watermill, unde se discută, se face un semi-caiet de regie, un fel de documentare a ceea ce urmează să se întâmple. Apoi urmează un workshop de două săptămâni în care se construiește tot spectacolul fără vorbe, doar mișcare. Totul trebuie să stea perfect în mișcare, fără text. Se folosește muzică.  În a doua etapă, care a durat o lună la Craiova, pe mișcarea pe care a construit-o în prima etapă se adaugă textul, care niciodată nu este sincronizat perfect cu mișcarea. Robert Wilson spunea că un spectacol e ca un film mut acompaniat de o piesă radiofonică.”

Foto/video: Judy Florescu

27
/04
/13

Dragoş Stoica, fotoreporterul Ziarului Metropolis, şi-a instalat superobiectivul Nikon de 600 de mm pe un trepied, în balconul apartamentului său din Bucureşti, şi a aşteptat să răsară luna. Vă prezentăm şapte imagini spectaculoase, realizate în ultimele şapte zile

06
/03
/13

Ilinca Goia împlineşte astăzi 44 de ani şi 20 de ani de carieră. Şi în fiecare zi îşi împlineşte visul de a fi pe scenă, chiar dacă joacă în teatrul instituţionalizat, la Teatrul Naţional din Bucureşti, la Teatrul Metropolis sau într-un teatru-cafenea din Centrul Vechi

18
/02
/13

Publicaţia „Variety“ a scris că „Luminiţa Gheorghiu reuşeşte un veritabil tur de forţă“ în filmul „Poziţia copilului“. „The Hollywood Reporter“ a plusat, spunând că actriţa „străluceşte în rolul unei mame posesive ce începe să se precipite atunci când fiul ei adult accidentează un copil“. Regizorul Cristi Puiu crede că Luminiţa Gheorghiu ar merita un Oscar, […]

18
/09
/12

Maestrul Radu Beligan a avut amabilitatea de a ne primi în casa dumnealui pentru a discuta despre piesa Jubileul, al cărei regizor este. Într-o atmosferă prietenească, dar încărcată de emoţie, am avut ocazia de a îi lua un interviu celui care îşi lasă o amprentă puternică asupra teatrului românesc – fie din postura de regizor, […]

Pagina 4 din 41234