„Hoţii de celebritate“. Cultul vedetelor
https://www.ziarulmetropolis.ro/hotii-de-celebritate-cultul-vedetelor/

Bazat pe evenimente reale, „Hoţii de celebritate”, noul lungmetraj al Sofiei Coppola, este o satiră colorată la adresa showbizului şi a obsesiei pentru vedete şi mediul lor. Un film cu multe brizbrizuri vizuale, dar cu o tematică implicită gravă.

Un articol de Ionuţ Mareş|29 august 2013

CRONICĂ DE FILM Bazat pe evenimente reale, „Hoţii de celebritate“, noul lungmetraj al Sofiei Coppola, este o satiră colorată la adresa showbizului şi a obsesiei pentru vedete şi mediul lor. Un film cu multe brizbrizuri vizuale, dar cu o tematică implicită gravă.

În 2010, Sofia Coppola câştiga Leul de Aur la Veneţia cu „Somewhere“, un film care deglamouriza fără ostentaţie viaţa unui actor faimos. Era o cronică pe alocuri observaţională, pe alocuri atenuat-satirică a banalităţii din spatele celebrităţii.

O căutare în aceeaşi direcţie este şi noul ei film, „Hoţii de celebritate“ („The Bling Ring“), care a ajuns pe marile ecrane din România şi care a deschis secţiunea Un Certain Regard a Festivalului de Film de la Cannes din acest an.

Bazat pe evenimente reale, dezvoltate într-un articol de revista Vanity Fair, „Hoţii de celebritate“ este relatarea aventurilor unor tineri (patru fete şi un băiat), care, profitând de neglijenţa părinţilor, pătrund în casele unor vedete (printre care Paris Hilton şi Lindsay Lohan) din zone de lux ale Los Angelesului. Acolo se pozează şi sustrag diverse accesorii sau bunuri de valoare, din dorinţa de distracţie şi de a respira aerul rarefiat al starurilor.

Un astfel de subiect s-ar putea preta foarte uşor unei abordări moralizatoare sau cel puţin simplificatoare (dacă ar fi ajuns, de pildă, pe mâna marilor studiouri hollywoodiene). Nu însă şi la Sofia Coppola, care a scris şi scenariul.

Ea nu încearcă în niciun moment să-şi judece protagoniştii şi nu insistă asupra resorturilor psihologice sau sociale, motiv pentru care nu dezvăluie decât puţine informaţii despre trecutul, prezentul sau familiile lor (atunci când apar, părinţii sunt ridiculizaţi).

O satiră bine ţintită

Sofia Coppola este mai curând înclinată să le ofere spectatorilor posibilitatea şi răgazul de a observa personajele în mediul lor şi de a le împărtăşi plăcerea de a se lăsa purtate de senzaţiile tari de moment, de lipsa de griji şi de fastul ostentativ.

În acest sens, camera de filmat lasă uneori impresia unei prezenţe discrete, aproape neobservate (nu anticipează reacţii, personajele vorbesc câteodată în afara cadrului). Iar alteori pare a glorifica tinereţea, frumuseţea, luxul.

Hotii de celebritate

Imagine din filmul „Hoţii de celebritate“

Sofia Coppola foloseşte o coloană sonoră în linie cu gusturile tinerilor a căror lume o investighează, un montaj alert şi numeroase brizbrizuri vizuale care dau filmului strălucire şi un aer de prospeţime.

Iar satira ei vizează în primul rând întregul sistem al showbizului, în care nelegiurea stârneşte fascinaţie şi îi propulsează pe autorii ei printre vedetele relative ale momentului. În acest caz, prin intermediul mass-media, goana tinerilor după firimituri de celebritate îi transformă la rândul lor în celebrităţi.

INFO

Hoţii de celebritate (The Bling Ring, SUA, 2013)

Regia: Sofia Coppola
Cu: Emma Watson, Leslie Mann, Taissa Farmiga, Israel Broussard, Katie Chang

Rating: ●●●●○

Ionuţ Mareş, autorul cronicii,
este şi colaborator al blogului
de film şi cultură cinematografică

Marele Ecran



20
/02
/17

Ca o invitație la reflecție și empatie, BIEFF supune dezbaterii ideile preconcepute legate de corpul uman – de prezentarea, reprezentarea și auto-reprezentarea lui – atrăgând atenția asupra complexelor implicații socio-politice ale identității. Popularele programe tematice dedicate corpului și performance-ului revin și anul acesta la BIEFF între 28 martie și 2 aprilie.

20
/02
/17

„Întotdeauna mi-am dorit să fiu o persoană mai bună ziua următoare decât am fost cu o zi în urmă.” – Sidney Poitier . Actorul din „Guess Who's Coming to Dinner” / Ghici cine vine la cină (1967) este primul artist de culoare distins cu un premiu Oscar. S-a născut la 20 februarie 1927, în timpul unei călătorii pe mare, pe care o făceau părinții săi dinspre insula natală, Cat Island, Bahamas către Miami, Florida, unde mergeau să vândă produsele de la fermă.

19
/02
/17

Singurul film românesc aflat anul acesta în competiţia oficială a celei de-a 67-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film de la Berlin, lungmetrajul ,,Ana, mon amour”, regizat de Călin Peter Netzer, a primit sâmbătă seara premiul ,,Ursul de Argint” pentru ,,Contribuţie Artistică Deosebită în Cinematografie”, distincţie acordată Danei Bunescu pentru montajul filmului.

17
/02
/17

CRONICĂ DE FILM Inspirat dintr-un roman de autoficţiune al lui Cezar Paul-Bădescu, „Ana, mon amour”, noul film al lui Călin Peter Netzer, prezentat în Competiţia Festivalului de la Berlin, încearcă să reia reţeta stilistică de mare succes din „Poziţia copilului”, însă rezultatul este modest.

17
/02
/17

În această seară, echipa filmului ,,Ana, mon amour”, în frunte cu regizorul Călin Peter Netzer, actorii Diana Cavallioti şi Mircea Postelnicu, producătoarea Oana Iancu şi directorul de imagine Andrei Butică, a păşit pe covorul roşu al Festivalului Internaţional de Film de la Berlin. Filmul, care a rulat în premieră mondială la Berlinale Palast, de la ora 19.00, va putea fi vizionat pe marile ecrane din România cu începere din 3 martie.

17
/02
/17

DaKINO 26 demarează miercuri, 1 martie 2017, la Cinema PRO, cu proiecția în premieră în România a filmului Manchester by The Sea (6 nominalizări la Premiile Oscar 2017), cu Casey Affleck și Michelle Williams în rolurile principale. Festivalul Internațional de Film DaKINO, ediția a 26-a, va avea loc în perioada 1-5 martie 2017 la Cinema Pro, Studioul Horia Bernea — Cinema Muzeul Țăranului și ARCUB.

17
/02
/17

Regizorul finlandez Aki Kaurismaki a anunțat joi, în cadrul Festivalului de Film de la Berlin, că a decis să renunțe la activitatea cinematografică. Apreciatul cineast are șanse mari să obțină Ursul de Aur cu pelicula sa din competiție, pelicula ''The Other Side of Hope''. ''Sunt obosit. Vreau să încep să îmi trăiesc viața mea, în sfârșit'', a explicat regizorul de 59 de ani.

16
/02
/17

Disponibil acum pe platforma gratuită Cinepub, "Fraţii Dabija", în regia lui Cătălin Drăghici, este un documentar experiment de o oră prezentat prima dată în 2015 în câteva festivaluri (Montreal, Astra Sibiu).

13
/02
/17

"La La Land" a ieșit triumfător duminică seara la cea de a 70-a ediție a premiilor Academiei britanice de film, primind nu mai puțin de cinci trofee din cele 11 la care a fost nominalizat. Musicalul american a primit premiile BAFTA pentru cel mai bun film, cea mai bună regie, cea mai bună actriță în rol principal, cea mai bună coloană sonoră și cea mai bună imagine.

13
/02
/17

Majoritatea românilor (regizori, producători, actori, selecționeri de festival) veniți la Festivalul de Film de la Berlin au participat, duminică seara, la un protest pe covorul roșu, obținut prin amabilitatea organizatorilor festivalului, care le-a acordat un minut înaintea ultimei proiecții din palatul festivalului. Protestul a fost transmis live pe site-ul oficial al festivalului (berlinale.de).

11
/02
/17

Zeci de persoane, prieteni, admiratori, colegi, studenți și oameni simpli i-au adus un ultim omagiu regizorului Radu Gabrea, sâmbătă, la Teatrul Nottara. Sicriul cu trupul neînsuflețit al artistului a părăsit Teatrul Nottara la ora 16,30, în aplauzele celor care au dorit să-și ia adio de la cel pe care l-au iubit și admirat. Radu Gabrea a murit joi la vârsta de 79 de ani.

10
/02
/17

CRONICĂ DE FILM. „Secvențe” (1982), de Alexandru Tatos, un film unic în cinematografia română. Un film polemic. Un sclipitor manifest cinematografic, deopotrivă intelectualist și emoționant. O capodoperă.

10
/02
/17

Ajuns la cea de-a șaptea ediție, Festivalul Internațional de Film Experimental București BIEFF revine anul acesta, între 28 martie și 2 aprilie, la Cinema Muzeul Țăranului și Cinema Elvire Popesco, prezentând în premieră românească cele mai inovatoare experimente cinematografice ale ultimului an, cu un focus special asupra lucrărilor semnate de artiști vizuali proeminenți, ce expun de obicei în muzee și galerii de artă și doar rareori în săli de cinema.

10
/02
/17

Olimpia Melinte şi Alexandru Papadopol sunt doi dintre numeroşii actori vedetă din "Bucureşti NonStop", filmul din 2015 al lui Dan Chişu, acum disponibil pe platforma gratuită Cinepub. Un scurt dublu-interviu despre personaje şi indicaţii regizorale.

09
/02
/17

Astăzi începe cea de-a 67-a editie a Berlinalei. România participă în competiţia principală cu lungmetrajul „Ana, mon amour”, în regia lui Călin Peter Netzer, câștigătorul unui Urs de Aur, cu „Poziția copilului” (2013).

08
/02
/17

21 de lungmetraje de ficțiune, 15 documentare și 52 de scurtmetraje au intrat oficial în cursa pentru nominalizările la Premiile Gopo 2017. Gala Premiilor Gopo, cel mai important eveniment dedicat industriei cinematografice din România, va avea loc pe 21 martie 2017, în București.