Ion Caramitru şi Emil Boroghină, recompensaţi cu Premiile Criticii 2016
https://www.ziarulmetropolis.ro/ion-caramitru-si-emil-boroghina-recompensati-cu-premiile-criticii-2016/

Ion Caramitru şi Emil Boroghină au fost recompensaţi cu Premiile Criticii 2016 de Asociaţia Internaţională a Criticilor de Teatru (AICT) Secţia Română – Teatrologie, distincţiile fiind acordate în cadrul ediţiei a X-a a Festivalului Internaţional Shakespeare Craiova.

Un articol de Petre Ivan|25 aprilie 2016

Asociaţia Internaţională a Criticilor de Teatru (AICT) Secţia Română – Teatrologie a acordat PREMIILE CRITICII 2016 pe 23 aprilie, la Festivalul Internaţional Shakespeare Craiova.

Distincţiile au fost decernate lui ION CARAMITRU, actor shakespearian emblematic, pentru rolul Prospero din spectacolul Furtuna de William Shakespeare la Teatrul Naţional “I.L. Caragiale” Bucureşti, şi lui EMIL BOROGHINᾸ, creatorul Festivalului Internaţional Shakespeare Craiova, eveniment cultural de elită, la împlinirea  a zece ediţii, se arată într-un comunicat de presă.

Juriul a fost alcătuit din membrii Biroului de conducere  AICT – Teatrologie: Ludmila Patlanjoglu (Președinte onorific), Octavian Saiu (Președinte), Monica Andronescu (Vicepreședinte), Irina Ionescu (Secretar general), Maria Zărnescu, Cristiana Gavrilă (membri). Sponsorul premiilor: FARMEXIM.

Acest eveniment a deschis suita PREMIILOR CRITICII 2016, care vor fi acordate in cadrul celor mai importante manifestări teatrale din România.

Ion Caramitru // Premiul Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru from Simion Buia on Vimeo.

Emil Boroghina // Premiul Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru from Simion Buia on Vimeo.

Foto: Ion Caramitru şi Emil Boroghină  – AICT

12
/01
/24

Proiectul „Narațiuni ale națiunii”, produs de PostModernism Museum cu ocazia Zilei Culturii Naționale 2024, abordează valorile naționale într-o perspectivă multidisciplinară, prin teme dedicate unor genuri și mijloace de exprimare atractive: bandă desenată, muzică rock și folk, literatură, arte vizuale, istoria artei, în care reprezentările naționale sunt înțelese ca valori democratice, dimensiune europeană, influențe creative specifice unui spațiu de spiritualitate și limbaj comun.

12
/01
/24

Luna ianuarie aduce în spațiile galeriei neconvenționale Celula de Artă două noi vernisaje: acumulare.colecție 3, expoziția-colecție de lucrări dăruite de prieteni artiști a co-fondatorului Celulei de Artă, Daniel Loagăr, la spațiul-vitrină din B-dul Carol nr. 53 și experimental I, expoziția de fotografie experimentală a artistului vizual Marius Adrian, la Pop Up Window de la Galeria Kulterra (str. Știrbey Vodă nr. 104 – 106).

12
/01
/24

Scrisoarea trimisă de către scriitorul Mircea Damian din închisoare, jurnalul intim al unei doamne de la curtea regală, un jurnal de front din cel de-al Doilea Război Mondial, catrenul dedicat de Lucian Blaga uneia dintre muzele sale și ultima scrisoare trimisă de Ion Antonescu către soție s-au numărat printre cele mai discutate obiecte de colecție licitate la finalul anului trecut.

11
/01
/24

Institutul Cultural Român anunță lansarea ediției din 2024 a Programului CANTEMIR*, program de finanțare pentru proiecte culturale destinate mediului internațional. ICR va acorda finanțare nerambursabilă pentru inițiative culturale din domeniile arte vizuale (arte plastice, arte decorative, știință/cercetare și arhitectură, design, noile media, fotografie, performance) și artele spectacolului (teatru, muzică, dans).

11
/01
/24

Asociația SIGNIS România anunță prima ediție a Festivalului Internațional FILMIKON, care propune o selecție de filme premiate de-a lungul anilor de juriile ecumenice și interreligioase, în peste 30 de festivaluri de film din lume, dar și un dialog despre valorile creștine și umane pornind de la aceste producții. Începând cu anul 1974, Premiul Juriului Ecumenic este un premiu independent acordat filmelor de lungmetraj din competițiile unor festivaluri internaționale de film din lume, precum Cannes sau Berlin.

11
/01
/24

„Corespondențe” de la Teatrul Metropolis este o producție româno-franceză, cu dublă cetățenie, și o demonstrație mamut a teatrului ca etapă de lucru, ca limbaj universal și ca conglomerat de întâlniri.