„Once Upon a Time in Hollywood”, aplaudat îndelung la premiera mondială de la Cannes
https://www.ziarulmetropolis.ro/once-upon-a-time-in-hollywood-aplaudat-indelung-la-premiera-mondiala-de-la-cannes/

În această seară (marţi, 21 mai) a avut loc, la Cannes, premiera mondială a celui de-al nouălea film regizat de Quentin Tarantino, „Once Upon a Time in Hollywood”, selectat în competiţia Festivalului de Film. Cineastul a fost prezent la premiera de pe Croazetă alături de protagoniştii filmului, Leonardo DiCaprio, Brad Pitt şi Margot Robbie.

Un articol de Petre Ivan|21 mai 2019

Întâmpinate de un public numeros, vedetele americane au împărţit autografe şi au făcut fotografii cu fanii, iar pe Croazetă s-a strigat „Viva Tarantino!”.

„E întotdeauna o plăcere, nu se compară cu nimeni”, a spus Brad Pitt despre colaborarea cu Tarantino. „El adoră cinema-ul, aşa că a fost o plăcere să lucrez cu el”. Brad Pitt a mai jucat în „Inglorious Basterds” (2009) al lui Tarantino, alături de Diane Kruger şi Christoph Waltz.

În sală, actorii şi regizorul au fost aplaudaţi îndelung, iar Fremaux a făcut un apel: „Producătorii filmului cer, şi pentru că avem de-a face cu un scenariu special, să nu povestiţi filmul! Nu stricaţi povestea filmului!”.

Din distribuţia filmului mai fac parte Emile Hirsch, Al Pacino, Dakota Fanning şi Kurt Russell.

Acţiunea filmului scris şi regizat de Quentin Tarantino are loc la finalul anilor 1960 şi este centrată pe un actor al cărui succes e de domeniul trecutului (DiCaprio), care joacă într-un serial western, şi dublura lui (Pitt). Coincidenţa face ca personajul lui DiCaprio, Rick Dalton, să fie vecin cu cel interpretat de Margot Robbie – Sharon Tate – starletă şi soţia lui Roman Polanski ucisă de secta lui Charles Manson.

Sony Pictures, care a alocat un buget de 100 de milioane de dolari pentru această producţie, va lansa lungmetrajul în cinematografe pe 26 iulie 2019.

Festivalul de Film de la Cannes se va încheia sâmbătă.

Foto: Quentin Tarantino,  Leonardo DiCaprio, Brad Pitt, Margot Robbie. Cannes 2019 – facebook

08
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Alegoria nu e un gen cinematografic uşor. Mai ales când e vorba de una deopotrivă existenţială şi politică, aşa cum se vrea "Spiritele din Inisherin".

05
/02
/23

Cele trei cărţi de cronici de film publicate de Romulus Rusan în anii `70-`80 au fost reeditate recent, într-un singur volum şi într-o ediţie de lux, în seria de autor pe care i-o dedică Editura Spandugino. O apariţie demnă de a fi salutată şi un bun pretext de recitire.

02
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Probabil că e şi simbolic, însă cu siguranţă e ceva comic în constatarea că cel mai prolific regizor de filme comerciale din cinematografia română post-2000 e un spaniol. În timp ce noi eram ocupaţi cu filmele de festival, Jesús del Cerro îşi urma neabătut şi vesel propriul drum, aproape singur pe culoar.

30
/01
/23

În perioada 20 – 28 ianuarie a avut loc în Franța cea de-a 5-a ediție a Festivalului de film documentar (FIPADOC) de la Biarritz, primul eveniment major al anului din circuitul celor dedicate acestui gen, care reunește anual 50 de țări participante și peste 30.000 de spectatori. Cu această ocazie, „Pâinea noastră cea de toate zilele”, cel mai nou documentar regizat de Șerban Georgescu („Varză, cartofi și alți demoni”; „Jurnalul familiei -escu”) a avut premiera internațională, fiind nominalizat în cadrul secțiunii IMPACT, dedicată producțiilor cu teme sociale, de mediu sau justiție.

26
/01
/23

Pe 27 ianuarie, unul dintre cei mai importanți actori din România împlinește 87 de ani. Pe Florin Piersic îl puteți vedea pe 30 ianuarie în spectacolul „Străini în noapte” de Eric Assous, regizat de regretatul Radu Beligan și găzduit de Naționalul bucureștean.

26
/01
/23

Festivalul Internațional de Film Transilvania (9 – 18 iunie 2023, Cluj Napoca) anunță Focus Nordic, un program complex, cel mai mare de acest fel din istoria TIFF, dedicat unei cinematografii europene bogate, diverse și inovatoare, cea din țările nordice: Suedia, Danemarca, Finlanda, Norvegia și Islanda.

25
/01
/23

CRONICĂ DE FILM Reacţiile la “Close” (2022) par să se fi împărţit în două: “heartbreaking” (cu versiunea românească “vai, cât am plâns”) şi, mult mai rar, “tearjerker”. O zic din capul locului: sunt din a doua categorie. Deşi am plecat setat să mă las emoţionat (nu am nici cea mai mică problemă să dau garda jos în sala de cinema), am ieşit iritat.

22
/01
/23

Apariţia în română, pe final de 2022, la Editura Tracus Arte, a două cărţi de Pier Paolo Pasolini - una de poezii şi alta cu texte despre literatură şi artă - a tulburat puţin apatia cu care a fost marcat la noi centenarul acestui mare cineast şi scriitor.