Persoanele care citesc texte de pe dispozitive electronice au dificultăţi în înţelegerea subiectului
https://www.ziarulmetropolis.ro/persoanele-care-citesc-texte-de-pe-dispozitive-electronice-au-dificultati-in-intelegerea-subiectului/

Persoanele care citesc texte de pe un Kindle sau de pe alte dispozitive electronice pot întâmpina dificultăţi în a înţelege subiectul poveştii, se arată într-o nouă cercetare realizată de oamenii de ştiinţă norvegieni.

Un articol de Liliana Matei|23 august 2014

Cercetătorii sunt de părere că greutatea şi senzaţia de a simţi o carte ar putea sta în spatele acestei probleme de înţelegere. Aceştia susţin că acţiunea de a da fiecare pagină şi sentimentul de a şti cât mai este de citit dintr-o carte îl fac pe cititor să absoarbă mai multă informaţie, potrivit dailymail.co.uk, citat de Mediafax.

Pentru realizarea acestui studiu, oamenii de ştiinţă au avut nevoie de ajutorul a 50 de cititori cărora le-au dat aceeaşi nuvelă, de 28 de pagini, scrisă de autoarea americană Elizabeth George. Jumătate dintre participanţi au citit de pe un Kindle, în timp ce ceilalţi participanţi au citit dintr-o carte. Ulterior, acestora li s-a cerut să-şi amintească detalii din nuvelă, inclusiv obiecte, personaje şi locuri.

Studiul a arătat că, în timp ce factori, precum empatia cu personajele, afundarea în poveste şi gradul cititorului de înţelegere a naraţiunii, au fost relativ asemănători, participanţii care au folosit un Kindle s-au descurcat „semnificativ mai rău” când li s-a cerut să relateze evenimentele din poveste în ordinea corectă.

Un alt studiu realizat cu elevi de clasa a X-a a arătat că citirea textelor în format tipărit este preferabilă în detrimentul celor lecturate de pe computer, pentru o mai bună înţelegere. Pentru realizarea acestui studiu, 72 de elevi au fost împărţiţi în două grupe, cărora le-au fost date două texte, unul de ficţiune şi unul real.

Elevilor dintr-un grup li s-a cerut să citească cele două texte într-un format PDF, pe computer, în timp ce celorlalţi elevi li s-au dat textele tipărite pe hârtie. Ulterior, elevilor le-au fost adresate întrebări prin care să reiasă cât de bine au înţeles textul. Rezultatele au arătat, în mod evident, că aceia care au citit textele de pe ecranul computerului au înţeles mai puţin decât cei care au citit de pe hârtie.

12
/01
/24

Scrisoarea trimisă de către scriitorul Mircea Damian din închisoare, jurnalul intim al unei doamne de la curtea regală, un jurnal de front din cel de-al Doilea Război Mondial, catrenul dedicat de Lucian Blaga uneia dintre muzele sale și ultima scrisoare trimisă de Ion Antonescu către soție s-au numărat printre cele mai discutate obiecte de colecție licitate la finalul anului trecut.

11
/01
/24

Institutul Cultural Român anunță lansarea ediției din 2024 a Programului CANTEMIR*, program de finanțare pentru proiecte culturale destinate mediului internațional. ICR va acorda finanțare nerambursabilă pentru inițiative culturale din domeniile arte vizuale (arte plastice, arte decorative, știință/cercetare și arhitectură, design, noile media, fotografie, performance) și artele spectacolului (teatru, muzică, dans).

11
/01
/24

Asociația SIGNIS România anunță prima ediție a Festivalului Internațional FILMIKON, care propune o selecție de filme premiate de-a lungul anilor de juriile ecumenice și interreligioase, în peste 30 de festivaluri de film din lume, dar și un dialog despre valorile creștine și umane pornind de la aceste producții. Începând cu anul 1974, Premiul Juriului Ecumenic este un premiu independent acordat filmelor de lungmetraj din competițiile unor festivaluri internaționale de film din lume, precum Cannes sau Berlin.

11
/01
/24

„Corespondențe” de la Teatrul Metropolis este o producție româno-franceză, cu dublă cetățenie, și o demonstrație mamut a teatrului ca etapă de lucru, ca limbaj universal și ca conglomerat de întâlniri.

10
/01
/24

Dacă vreți să aflați care a fost parola primului e-mail al actriței Andreea Hristu, o veți afla aici. Veți mai afla și care a fost spectacolul care a marcat-o cel mai mult, dar și care este cea mai prețioasă resursă pe care o avem. Toate acestea, într-un interviu sub formă de alfabet.