Pozitia copilului: echipa filmului răspunde la acuzaţiile deputatului Victor Cristea
https://www.ziarulmetropolis.ro/pozitia-copilului-echipa-filmului-raspunde-la-acuzatiile-deputatului-victor-cristea/

Deputatul PSD Victor Cristea a criticat, marţi, în plenul Camerei Deputaţilor, premierea filmul „Pozitia copilului”, arătând că în acest film sunt folosite expresii triviale şi poate a fost premiat pentru că se doreşte denigrarea poporului român. Echipa filmului i-a răspuns deputatului.

Un articol de Corina Vladov|25 septembrie 2013

Deputatul PSD Victor Cristea a criticat, marţi, în plenul Camerei Deputaţilor, premierea filmul „Pozitia copilului”, arătând că în acest film sunt folosite expresii triviale şi poate a fost premiat pentru că se doreşte denigrarea poporului român.

„Am fost la filmul «Pozitia copilului» şi încă de la început am vrut să ies din sală, erau folosite numai expresii triviale, înjurături. Noi ne chinuim să dăm o educaţie copiilor la şcoală şi în film sunt numai obscenităţi, trivialităţi. Nu cumva acel film a fost premiat pentru că se doreşte denigrarea poporului român? Noi venim să-i mai dăm artistului bani? Să ne denigreze, să ne facă inculţi?”, a spus în plen deputatul PSD.

El a adăugat că „un film, o poveste nu se face cu înjurături la adresa părinţilor din partea propriilor copii” şi că „nu trebuie premiat ce denigrează poporul român”. Cristea a făcut aceste critici la dezbaterea proiectului privind exercitarea profesiei de artist care avea raport de respingere din partea comisiei de specialitate.

Lungmetrajul „Poziţia copilului”, în regia lui Călin Peter Netzer, a fost premiat cu Ursul de Aur la Festivalul de la Berlin şi a fost desemnat să reprezinte România la premiile Oscar de anul viitor, la categoria cel mai bun film străin.

Echipa filmului „Pozitia copilului“ lămureşte lucrurile

Echipa filmului Pozitia copilului a răspuns la declarația deputatului Victor Cristea, printr-un comunicat de presă. Publicăm integral răspunsul echipei.

„Poziția deputatului PSD de Vaslui Victor Cristea, exprimată în timpul unei dezbateri referitoare la o lege prin care se reglementează Ordinul Artiştilor, reflectă, din păcate, o atitudine des întâlnită în rândul politicienilor și instituțiilor din România, aceea că arta și cultura, în general, trebuie controlate mai atent de către stat, și demonstrează o profundă neînțelegere a ceea ce înseamnă actul artistic.

Citiţi şi: BREAKING NEWS „Poziția copilului” a câștigat premiul criticii internaționale la Festivalul de la Berlin

Invocând „cuvintele urâte” din filmul „Pozitia copilului”, regizat de Călin Peter Netzer, deputatul Victor Cristea susține: „Cred că trebuie mai multă atenție. Eu știu că în Constituție este dreptul de exprimare, dar dreptul de exprimare prin muncă, prin roadele muncii”.

Declarația vine și în contextul schimbărilor din ultimii ani, în care instituții de cultură foarte active au fost afectate de decizii politice, iar finanțările pentru proiecte culturale s-au diminuat semnificativ. Lipsa unui sprijin coerent și pe criterii solide din partea statului se resimte în toate domeniile culturii, inclusiv în cinematografie, cel mai bun ambasador pe care l-a avut România în ultimii ani.

pozitia copilului

O scenă din filmul Pozitia copilului

Filmul Poziția copilului nu a fost premiat pentru că „se doreşte denigrarea poporului român şi minimalizarea activităţii în învăţământul nostru”, ci pentru merite artistice reale, la fel ca toate celelalte filme românești multi-premiate în ultimii ani. De altfel, retorica unei „conspirații mondiale” ar fi putut fi ignorată dacă nu ar fi fost expusă de un deputat al României cu putere de decizie în Comisia pentru Învățământ, Știință, Tineret și Sport.

„Faptul că declarația vine din partea unui deputat care face parte din Comisia de Educație arată în ce fel este poziționată cultura, cum este înțeles statutul artistului și al produselor culturale în procesul de educație din România. Nu ne interesează ce promovează produsul cultural, ne interesează să analizăm cu știință și fără știință în conținut”, declară producătoarea filmului, Ada Solomon.

„S-au scris sute de pagini despre Poziția copilului în presa mondială, dar niciodată nu s-a făcut referire la limbaj. S-a remarcat, într-adevăr, calitatea dialogurilor, realismul de o profunzime rar întâlnită în scriitura acestui film. Ba, mai mult, s-a menționat performanța extraordinarei Luminița Gheorghiu, care a fost catalogată drept una dintre cele mai mari actrițe în acest moment pentru performanța ei din Poziția copilului”, adaugă Ada Solomon.

„Poziția copilului” este primul lungmetraj românesc premiat vreodată cu Ursul de Aur la Festivalul de la Berlin și a fost desemnat să reprezinte România la Oscarul pentru Cel mai bun film străin. Filmul a avut un traseu spectaculos în cinematografele din România, menținându-se pe primele poziții în box office-ul autohton. Până în prezent, a avut peste 115.500 de spectatori la cinema și încasări de circa 1,25 miloane de lei.

Filmul are distribuitor în peste 20 de teritorii, inclusiv Mexic, Brazilia, Japonia, Taiwan, Australia și Noua Zeelandă, Coreea de Sud, Norvegia, Danemarca, Grecia, Franța, Benelux, Italia, Spania. Distribuitorul internațional Beta Cinema negociază în prezent pentru Statele Unite, China și țările din Orientul Mijlociu. Recent, „Poziția copilului” a fost lansat pe DVD și poate fi găsit în magazinele de specialitate din țară.

Dacă v-a plăcut articolul, urmăriţi-ne şi pe Facebook!

20
/02
/17

Ca o invitație la reflecție și empatie, BIEFF supune dezbaterii ideile preconcepute legate de corpul uman – de prezentarea, reprezentarea și auto-reprezentarea lui – atrăgând atenția asupra complexelor implicații socio-politice ale identității. Popularele programe tematice dedicate corpului și performance-ului revin și anul acesta la BIEFF între 28 martie și 2 aprilie.

20
/02
/17

„Întotdeauna mi-am dorit să fiu o persoană mai bună ziua următoare decât am fost cu o zi în urmă.” – Sidney Poitier . Actorul din „Guess Who's Coming to Dinner” / Ghici cine vine la cină (1967) este primul artist de culoare distins cu un premiu Oscar. S-a născut la 20 februarie 1927, în timpul unei călătorii pe mare, pe care o făceau părinții săi dinspre insula natală, Cat Island, Bahamas către Miami, Florida, unde mergeau să vândă produsele de la fermă.

19
/02
/17

Singurul film românesc aflat anul acesta în competiţia oficială a celei de-a 67-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film de la Berlin, lungmetrajul ,,Ana, mon amour”, regizat de Călin Peter Netzer, a primit sâmbătă seara premiul ,,Ursul de Argint” pentru ,,Contribuţie Artistică Deosebită în Cinematografie”, distincţie acordată Danei Bunescu pentru montajul filmului.

17
/02
/17

CRONICĂ DE FILM Inspirat dintr-un roman de autoficţiune al lui Cezar Paul-Bădescu, „Ana, mon amour”, noul film al lui Călin Peter Netzer, prezentat în Competiţia Festivalului de la Berlin, încearcă să reia reţeta stilistică de mare succes din „Poziţia copilului”, însă rezultatul este modest.

17
/02
/17

În această seară, echipa filmului ,,Ana, mon amour”, în frunte cu regizorul Călin Peter Netzer, actorii Diana Cavallioti şi Mircea Postelnicu, producătoarea Oana Iancu şi directorul de imagine Andrei Butică, a păşit pe covorul roşu al Festivalului Internaţional de Film de la Berlin. Filmul, care a rulat în premieră mondială la Berlinale Palast, de la ora 19.00, va putea fi vizionat pe marile ecrane din România cu începere din 3 martie.

17
/02
/17

DaKINO 26 demarează miercuri, 1 martie 2017, la Cinema PRO, cu proiecția în premieră în România a filmului Manchester by The Sea (6 nominalizări la Premiile Oscar 2017), cu Casey Affleck și Michelle Williams în rolurile principale. Festivalul Internațional de Film DaKINO, ediția a 26-a, va avea loc în perioada 1-5 martie 2017 la Cinema Pro, Studioul Horia Bernea — Cinema Muzeul Țăranului și ARCUB.

17
/02
/17

Regizorul finlandez Aki Kaurismaki a anunțat joi, în cadrul Festivalului de Film de la Berlin, că a decis să renunțe la activitatea cinematografică. Apreciatul cineast are șanse mari să obțină Ursul de Aur cu pelicula sa din competiție, pelicula ''The Other Side of Hope''. ''Sunt obosit. Vreau să încep să îmi trăiesc viața mea, în sfârșit'', a explicat regizorul de 59 de ani.

16
/02
/17

Disponibil acum pe platforma gratuită Cinepub, "Fraţii Dabija", în regia lui Cătălin Drăghici, este un documentar experiment de o oră prezentat prima dată în 2015 în câteva festivaluri (Montreal, Astra Sibiu).

13
/02
/17

"La La Land" a ieșit triumfător duminică seara la cea de a 70-a ediție a premiilor Academiei britanice de film, primind nu mai puțin de cinci trofee din cele 11 la care a fost nominalizat. Musicalul american a primit premiile BAFTA pentru cel mai bun film, cea mai bună regie, cea mai bună actriță în rol principal, cea mai bună coloană sonoră și cea mai bună imagine.

13
/02
/17

Majoritatea românilor (regizori, producători, actori, selecționeri de festival) veniți la Festivalul de Film de la Berlin au participat, duminică seara, la un protest pe covorul roșu, obținut prin amabilitatea organizatorilor festivalului, care le-a acordat un minut înaintea ultimei proiecții din palatul festivalului. Protestul a fost transmis live pe site-ul oficial al festivalului (berlinale.de).

11
/02
/17

Zeci de persoane, prieteni, admiratori, colegi, studenți și oameni simpli i-au adus un ultim omagiu regizorului Radu Gabrea, sâmbătă, la Teatrul Nottara. Sicriul cu trupul neînsuflețit al artistului a părăsit Teatrul Nottara la ora 16,30, în aplauzele celor care au dorit să-și ia adio de la cel pe care l-au iubit și admirat. Radu Gabrea a murit joi la vârsta de 79 de ani.

10
/02
/17

CRONICĂ DE FILM. „Secvențe” (1982), de Alexandru Tatos, un film unic în cinematografia română. Un film polemic. Un sclipitor manifest cinematografic, deopotrivă intelectualist și emoționant. O capodoperă.

10
/02
/17

Ajuns la cea de-a șaptea ediție, Festivalul Internațional de Film Experimental București BIEFF revine anul acesta, între 28 martie și 2 aprilie, la Cinema Muzeul Țăranului și Cinema Elvire Popesco, prezentând în premieră românească cele mai inovatoare experimente cinematografice ale ultimului an, cu un focus special asupra lucrărilor semnate de artiști vizuali proeminenți, ce expun de obicei în muzee și galerii de artă și doar rareori în săli de cinema.

10
/02
/17

Olimpia Melinte şi Alexandru Papadopol sunt doi dintre numeroşii actori vedetă din "Bucureşti NonStop", filmul din 2015 al lui Dan Chişu, acum disponibil pe platforma gratuită Cinepub. Un scurt dublu-interviu despre personaje şi indicaţii regizorale.

09
/02
/17

Astăzi începe cea de-a 67-a editie a Berlinalei. România participă în competiţia principală cu lungmetrajul „Ana, mon amour”, în regia lui Călin Peter Netzer, câștigătorul unui Urs de Aur, cu „Poziția copilului” (2013).

08
/02
/17

21 de lungmetraje de ficțiune, 15 documentare și 52 de scurtmetraje au intrat oficial în cursa pentru nominalizările la Premiile Gopo 2017. Gala Premiilor Gopo, cel mai important eveniment dedicat industriei cinematografice din România, va avea loc pe 21 martie 2017, în București.