Serban Pavlu: băiatul bun – băiatul rău, în „Umbre”, noul serial HBO
https://www.ziarulmetropolis.ro/serban-pavlu-baiatul-bun-baiatul-rau-in-umbre-noul-serial-produs-de-hbo/

HBO a lansat noul serial „Umbre”, produs în România, un serial ce reuneşte nume de valoare din cinematografia românească: Dorel Vişan, Șerban Pavlu, Doru Ana, Sergiu Costache, Andi Vasluianu sau Gabriel Spahiu.

Un articol de Georgiana Ene|29 decembrie 2014

Considerat cel mai bun scenariu scris vreodată pentru un serial românesc, „Umbre” are tot ce-i trebuie: imagine, conflict, actori mobilizați și… propune o idee foare generoasă de decădere a omului. Acest lucru este promvat pentru că ne aflăm într-o lume a dezumanizării, o lume fără Dumnezeu, una în care omul are mereu tendința de a ocarî și de a jigni.

În „Umbre”, fiecare are ceva de ascuns. Spre deosebire de primele două seriale produse de HBO Europe: “Rămâi cu mine” – care prezintă oamenii în esența lor, cu pasiunile, iluziile, temerile, singurătatea, nesiguranța sau visurile lor și “În derivă” – în care Marcel Iureș joacă rolul unui pshioterapeut, “Umbre” prezintă o altă latură a lumii, despre care știm câte ceva, dar pe care o facem uitată și o ignorăm, deși ea există: lumea interlopă.

Serialul, o dramă cu influențe de comedie neagră, spune povestea lui Relu (Șerban Pavlu), un taximetrist care face bani ca recuperator pentru un Serban Pavlumafiot local. După ce omoară accidental un om, Relu vrea să iasă din lumea interlopă, dar nu mai are cale de întoarcere.

Relu are doi copii, o soție și o viață dublă. Privit prin ochii familiei sale, Relu Oncescu pare un taximetrist obișnuit. Nimeni nu bănuiește că acesta lucrează ca recuperator pentru Căpitanu’ (Doru Ana) recuperatorul local.

Niciuna dintre cele două lumi (a familiei și a mafiei) nu știe de existența celeilalte. Relu reușește să țină totul sub control. Oare va reuși? Pentru că zi de zi, secretele adunate devin din ce în ce mai apăsătoare, iar minciunile încep să iasă la suprafață una câte una.

Scenariul producției, care are la bază un format australian – “Small Time Gangster”, este adaptat de Bogdan Mirică și este regizat de Igor Cobileanski (“La limita de jos a cerului”) cu excepția a două episoade regizate de Bogdan Mirică, în timp ce imaginea este semnată de Andrei Butică.

Distribuția este şi ea una de excepţie: Şerban Pavlu, Maria Obretin, Andreea, Dan Hurduc, Mădălina Craiu, Gabriel Huian, Doru Ana, Dorel Vişan, Ştefan Velniciuc, Sergiu Costache, Andi Vasluianu , Gabriel Spahiu, Diana Cavallioti şi Sorin Cociş.

Foto: Serban Pavlu, Umbre – HBO

02
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Probabil că e şi simbolic, însă cu siguranţă e ceva comic în constatarea că cel mai prolific regizor de filme comerciale din cinematografia română post-2000 e un spaniol. În timp ce noi eram ocupaţi cu filmele de festival, Jesús del Cerro îşi urma neabătut şi vesel propriul drum, aproape singur pe culoar.

30
/01
/23

În perioada 20 – 28 ianuarie a avut loc în Franța cea de-a 5-a ediție a Festivalului de film documentar (FIPADOC) de la Biarritz, primul eveniment major al anului din circuitul celor dedicate acestui gen, care reunește anual 50 de țări participante și peste 30.000 de spectatori. Cu această ocazie, „Pâinea noastră cea de toate zilele”, cel mai nou documentar regizat de Șerban Georgescu („Varză, cartofi și alți demoni”; „Jurnalul familiei -escu”) a avut premiera internațională, fiind nominalizat în cadrul secțiunii IMPACT, dedicată producțiilor cu teme sociale, de mediu sau justiție.

26
/01
/23

Pe 27 ianuarie, unul dintre cei mai importanți actori din România împlinește 87 de ani. Pe Florin Piersic îl puteți vedea pe 30 ianuarie în spectacolul „Străini în noapte” de Eric Assous, regizat de regretatul Radu Beligan și găzduit de Naționalul bucureștean.

26
/01
/23

Festivalul Internațional de Film Transilvania (9 – 18 iunie 2023, Cluj Napoca) anunță Focus Nordic, un program complex, cel mai mare de acest fel din istoria TIFF, dedicat unei cinematografii europene bogate, diverse și inovatoare, cea din țările nordice: Suedia, Danemarca, Finlanda, Norvegia și Islanda.

25
/01
/23

CRONICĂ DE FILM Reacţiile la “Close” (2022) par să se fi împărţit în două: “heartbreaking” (cu versiunea românească “vai, cât am plâns”) şi, mult mai rar, “tearjerker”. O zic din capul locului: sunt din a doua categorie. Deşi am plecat setat să mă las emoţionat (nu am nici cea mai mică problemă să dau garda jos în sala de cinema), am ieşit iritat.

22
/01
/23

Apariţia în română, pe final de 2022, la Editura Tracus Arte, a două cărţi de Pier Paolo Pasolini - una de poezii şi alta cu texte despre literatură şi artă - a tulburat puţin apatia cu care a fost marcat la noi centenarul acestui mare cineast şi scriitor.

18
/01
/23

Din 20 ianuarie spectatorii din București, Bacău, Bistrița, Botoșani, Buzău, Cluj, Oradea, Pitești, Satu Mare, Sibiu, Sinaia și Târgu Mureș vor putea vedea pe marile ecrane controversata poveste a trupei Phoenix, spusă chiar de membrii ei în documentarul „Phoenix. Har/Jar”.

13
/01
/23

Două filme din competiţia Festivalului de la Cannes, foarte diferite, pot fi găsite în ianuarie în cinematografe: "Frate şi soră", de Arnaud Desplechin, şi "Păianjenul sfânt", de Ali Abbasi.