Teatrul și „munca, supraviețuirea, alinearea”
https://www.ziarulmetropolis.ro/teatrul-si-munca-supravietuirea-alinearea/

Atelierul de scriere dramatică „Muncă. Supravieţuire. Alienare”, conceput şi coordonat de Nicoleta Esinencu, dramaturg, şi-a propus să exploreze tema muncii: munca în capitalism, munca în curăţenie, munca domestică, munca în carantină.

Un articol de Liliana Matei|17 decembrie 2020

Despre munca cea de toate zilele și despre efectele ei asupra corpului nostru, asupra relațiilor noastre, asupra imaginii noastre. Participantele au lucrat pentru conturarea unui portret al muncitorului în capitalism, propunându-și să deconstruiască imaginea despre vest și est, și nu în ultimul rând, să dezvolte o viziune utopică asupra muncii în lumea în care trăim.

„Muncă. Supraviețuire. Alienare” este o serie de patru spectacole lectură de teatru audio despre muncă și se concentrează pe granițele materiale și imateriale impuse și reproduse în societatea contemporană, anunță într-un comunicat de presă Asociația Reciproca.

Evenimentul face parte din (B)orders, cea de-a V-a ediție a Focus Atelier, un proiect al Asociației Reciproca, va putea fi urmărit în zilele de 18 și 19 decembrie de la ora 19.00. Accesul este liber.

„A fost în primul rând muncă. Chiar dacă multă lume nu percepe, nici astăzi, literatura sau arta ca pe o muncă. În plus, a fost muncă în pandemie. Pe lângă alte tone de munci, în paralel. Pe lângă online-uri și job-uri. A fost multă muncă emoțională. Muncă în echipă. Și încă ceva… ce ne poate uni și în afara online-ului… sper. Atunci când ne vom îmbrățișa pentru prima oară. În final avem câteva podcast-uri cu texte din experiențele noastre personale și intime, dar și voci colective. Texte despre noi și mamele noastre, despre munca în străinătate, despre sărăcie, despre capitalism, despre sănătate mintală, despre luptă și solidaritate…Texte care ajung, în final, la o viziune utopică despre muncă. O utopie în care…”, spune Nicoleta Esinencu.

Detalii despre întregul program Focus Atelier (B)orders se pot găsi pe www.focusatelier.ro și pe https://www.facebook.com/events/383318826287222.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!

23
/01
/24

Miercuri, 24 ianuarie, ziua în care Unirea Principatelor Române este celebrată la nivel național prin numeroase festivități și manifestări culturale, ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București oferă publicului oportunitatea de a descoperi tainele limbajului universal al artei prin intermediul expoziției momentului, „Universul lui Salvador Dalí”, deschisă la Hanul Gabroveni din centrul Capitalei.

22
/01
/24

Teatrul Național „I.L. Caragiale” București își începe anul în Sala Mare, cu „Opera de trei parale” de Bertolt Brecht, această ars poetica și demonstrație practică a teatrului epic, acest punct de cotitură teatral, tablă de șah cu toți pionii murdari, busolă morală fără ac, și matrioșkă a răului.

22
/01
/24

Art Safari revine în această primăvară cu o ediție ce marchează un deceniu de existență. În prim plan, marii maeștri ai artei românești: Eustațiu Stoenescu, Grigorescu, Tonitza, Luchian, Pallady, Baba, Petrașcu, Mützner, Dărăscu, Ressu, Iser. Noul sezon prezintă 5 expoziții de artă, ce pot fi văzute în perioada 8 martie-28 iulie, la Palatul Dacia-România de pe Lipscani.

22
/01
/24

Anul acesta, Teatrul Tamási Áron celebrează Ziua Culturii Maghiare prin deschiderea a trei spaţii de întâlnire : luni, 22 ianuarie, de la ora 19, în Sala Mare a Teatrului, spectatorii din Sfântu Gheorghe pot urmări spectacolul "Voiam să mă revolt cu voi", o producţie a Teatrului Naţional din Târgu Mureş, în regia lui Aba Sebestyén; în aceeași zi, Trupa Tamási Áron joacă una dintre producţiile sale de succes, Floarea Soarelui, în regia lui Radu Afrim, pe scena Teatrului Naţional din Târgu Mureş; miercuri, 24 ianuarie, la Braşov, va fi lansată cartea despre viaţa actorului Nemes Levente, fostul director al Teatrului Tamási Áron.

22
/01
/24

Un spectacol-coupé, cu o durată de două ore, vă aşteaptă în penultima zi a lunii la Sala Media a TNB, ca să ne amintim de cel mai mare dramaturg al românilor, Ion Luca Caragiale, născut pe 30 ianuarie 1852: Caragiale altfel & Moftul român.