Calin Peter Netzer – cea mai mare finanţare la concursul de proiecte CNC
https://www.ziarulmetropolis.ro/calin-peter-netzer-cea-mai-mare-finantare-la-concursul-de-proiecte-cnc/

Cineastul Călin Peter Netzer a obţinut cea mai mare finanţare, de 1.590.000 de lei, la cea mai recentă ediţie a concursului de proiecte cinematografice organizat de Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC), pentru titlul „Ana, mon amour”.

Un articol de Petre Ivan|2 octombrie 2014

Lungmetrajul „Ana, mon amour” este produs de Parada Film. Călin Peter Netzer este câştigătorul premiului Ursul de Aur la Festivalul de la Berlin 2013, cu lungmetrajul „Poziţia copilului”.

Pe locul al doilea în topul finanţărilor la această ediţie a concursului CNC s-a clasat proiectul cinematografic „Cum să te măriţi în 3 zile”, de Cristina Iacob (producător Zazu Film), care a primit suma de 1.190.000 de lei.

Locul al treilea în categoria lungmetraje ficţiune a fost ocupat de proiectul Iuliei Rugină „Breaking News” (producător Hai Hui Entertaiment), care a obţinut o finanţare de 1.094.000 de lei.

Totodată, proiectul cinematografic „Vizita”, de Stere Gulea, (producător Libra Film), a primit o finanţare de 998.000 de lei, „Uruguay”, de Jesus del Cerro, (producător Actoriedefilm), a primit suma de 900.000 de lei, iar „Cine a ucis Crăciunul”, de Dumitru Tănase (Paradox Film), suma de 814.000 de lei.

Lungmetrajele „Bătrâneţe fără tinereţe”, de Corneliu Gheorghiţă (producător Gheorghiţă), şi „Aniversarea”, de Dan Chişu (producător Dakino), au primit sumele de

Cristina Iacob

Cristina Iacob

722.000 de lei, respectiv 642.000 de lei.

În ceea ce priveşte proiectele de debut în lungmetraj – ficţiune, cea mai mare sumă, de 600.000 de lei, a fost obţinută de „6 P.M.” (Saga Film), scenariul şi regia fiind semnate de Mihaela Popescu.

De asemenea, au primit finanţare lungmetrajele de debut „Greşeala” (Mandragora), de Mircea Nestor – 460.000 de lei, „Moartea lui Cărturan” (Mandragora), de Liviu Săndulescu – 436.000 de lei, „Urma” (Mandragora), de Dorian Boguţă – 412.000 de lei, „Mariţa” (Hi Film Production), de Cristian Iftime – 388.000 de lei, „Homus Baraganus” (Zazu Film), de Dragoş Buliga – 364.000 de lei, „Unde este Sofia” (Adenium Film), de Anton Groves – 340.000 de lei.

Scurtmetrajele cu noroc

În categoria dedicată proiectelor de scurtmetraje ficţiune, cea mai mare sumă a revenit filmului „Oraşul fantomelor (UNATC Atelier de Film), de Victor Dragomir – 150.000 de lei. În top urmează „Borneo” (Clandestino Production), de Constantin Popescu – 119.800 de lei, „Şapte luni mai târziu” (Kinosseur), de Andrei Creţulescu – 107.800 de lei, „Străinul” (Strada film), de Andra Chiriac – 101.800 de lei, „Mesagerul” (Saita Media Consulting), de Radu Potcoavă – 95.800 de lei, „4 simţuri şi jumătate” (Hai Hui Entertainment), de Ion Aramă şi Raluca Gorgo – 89.800 de lei, „Spid” (Adcelerate), de Bogdan Mureşanu – 85.000 de lei.

 „Dincolo de muzică”, de Giuseppe Tornatore

La categoria proiectelor de documentar (lungmetraje şi scurtmetraje), „Dincolo de muzică”, de Giuseppe Tornatore (producător Mandragora Movies) a primit 330.000 de lei, „Biografii comune: Alexandru Sudinski şi Cezar Mititelu”, de George Chiper (producător N-Graphix), a obţinut 254.000 de lei, „Călugăriţele vrăjitoare”, de Marius Barna, (producător Paradox Film) a primit 235.000 de lei, „Dansul soarelui”, de Corneliu Gheorghiţă (Gheorghiţă), a obţinut 216.000 de lei, „Procesul”, de Claudiu Mitcu, (Video Extrem), a primit suma de 176.000 de lei, „Satul de rouă”, de Sorin Luca, (producător Mamekino Film) a obţinut 143.000 de lei, „Cântecul cuţitului”, de Dumitru Budrala, (Fundaţia Astra), a primit 158.000 de lei, iar „Bugan – Nu am respirat aerul degeaba”, de Duco Tellegen (producător Adenium Film), a obţinut 138.000 de lei.

Categoria animaţie

În ceea ce priveşte categoria proiectelor de animaţie (lungmetraj şi scurtmetraj), Anca Damian a primit suma de 300.000 de lei pentru „Telefonul”, produs de

Anca Damian

Anca Damian

Aparte, „Draculatour”, de Robert Lakatos, produs de Hai Hui Entertaiment, a obţinut 252.000 de lei, „Pe marte”, de Ioachim Stroe, produs de Mandragora, a primit 246.000 de lei, „Împreună, trup şi suflet”, de Vasile Alboiu, produs de Saga Film, a primit 240.000 de lei, „Hotel Lumiere”, de Tudor Avrămuţ, produs de De Film Production, a obţinut 234.000 de lei şi „Filmul cu Apolodor”, de Sebastian Cosor, produs de Adenium Film, suma de 228.000 de lei.

Totalul fondului alocat pentru prima sesiune de concurs de selecţie a proiectelor cinematografice 2014 a fost în sumă de 15 milioane de lei, conform prevederilor Hotărârii Consiliului de administraţie al CNC numărul 52 din 9 mai.

Astfel, 20% (3.000.000 de lei) a fost alocat pentru filmele de lungmetraj de ficţiune debut; 5% (750.000 de lei), pentru scurtmetraje de ficţiune; 11% (1.600.000 lei), pentru filmele documentare; 10% (1.500.000 de lei), pentru filmele de animaţie; 53% (8.000.000 de lei), pentru lungmetraje de ficţiune; 1% (150.000 de lei), pentru dezvoltarea proiectelor de filme, lungmetraj de ficţiune, documentare şi de animaţie.

Valoarea maximă a creditului direct pe care îl poate obţine un producător pentru proiectele declarate câştigătoare la concursul de selecţie sesiunea I din 2014 este de 20% (2.970.000 lei) din creditul direct alocat pentru producţie.

La concursul organizat anul trecut de CNC, cineastul Cristian Mungiu a obţinut cea mai mare finanţare, de 4.455.000 de lei, pentru titlul „RMN”.

Foto: Calin Peter Netzer, CNC, Cristina Iacob, Anca Damian – cinemagia

08
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Alegoria nu e un gen cinematografic uşor. Mai ales când e vorba de una deopotrivă existenţială şi politică, aşa cum se vrea "Spiritele din Inisherin".

05
/02
/23

Cele trei cărţi de cronici de film publicate de Romulus Rusan în anii `70-`80 au fost reeditate recent, într-un singur volum şi într-o ediţie de lux, în seria de autor pe care i-o dedică Editura Spandugino. O apariţie demnă de a fi salutată şi un bun pretext de recitire.

02
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Probabil că e şi simbolic, însă cu siguranţă e ceva comic în constatarea că cel mai prolific regizor de filme comerciale din cinematografia română post-2000 e un spaniol. În timp ce noi eram ocupaţi cu filmele de festival, Jesús del Cerro îşi urma neabătut şi vesel propriul drum, aproape singur pe culoar.

30
/01
/23

În perioada 20 – 28 ianuarie a avut loc în Franța cea de-a 5-a ediție a Festivalului de film documentar (FIPADOC) de la Biarritz, primul eveniment major al anului din circuitul celor dedicate acestui gen, care reunește anual 50 de țări participante și peste 30.000 de spectatori. Cu această ocazie, „Pâinea noastră cea de toate zilele”, cel mai nou documentar regizat de Șerban Georgescu („Varză, cartofi și alți demoni”; „Jurnalul familiei -escu”) a avut premiera internațională, fiind nominalizat în cadrul secțiunii IMPACT, dedicată producțiilor cu teme sociale, de mediu sau justiție.

26
/01
/23

Pe 27 ianuarie, unul dintre cei mai importanți actori din România împlinește 87 de ani. Pe Florin Piersic îl puteți vedea pe 30 ianuarie în spectacolul „Străini în noapte” de Eric Assous, regizat de regretatul Radu Beligan și găzduit de Naționalul bucureștean.

26
/01
/23

Festivalul Internațional de Film Transilvania (9 – 18 iunie 2023, Cluj Napoca) anunță Focus Nordic, un program complex, cel mai mare de acest fel din istoria TIFF, dedicat unei cinematografii europene bogate, diverse și inovatoare, cea din țările nordice: Suedia, Danemarca, Finlanda, Norvegia și Islanda.

25
/01
/23

CRONICĂ DE FILM Reacţiile la “Close” (2022) par să se fi împărţit în două: “heartbreaking” (cu versiunea românească “vai, cât am plâns”) şi, mult mai rar, “tearjerker”. O zic din capul locului: sunt din a doua categorie. Deşi am plecat setat să mă las emoţionat (nu am nici cea mai mică problemă să dau garda jos în sala de cinema), am ieşit iritat.

22
/01
/23

Apariţia în română, pe final de 2022, la Editura Tracus Arte, a două cărţi de Pier Paolo Pasolini - una de poezii şi alta cu texte despre literatură şi artă - a tulburat puţin apatia cu care a fost marcat la noi centenarul acestui mare cineast şi scriitor.