Paul Radu, actor: „Văd mulți adolescenți în sală la spectacolele Teatrului Metropolis și ăsta e un lucru bun”
https://www.ziarulmetropolis.ro/paul-radu-actor-vad-multi-adolescenti-in-sala-la-spectacolele-teatrului-metropolis-si-asta-e-un-lucru-bun/

Paul este unul dintre tinerii talentaţi strânşi în jurul lui Victor Ioan Frunză, care semnează direcţia de scenă la multe spectacole de la Teatrul Metropolis.

Un articol de Andrei Crăciun|12 noiembrie 2019

Paul  Radu (n.r. – găsiți aici spectacolele unde îl puteți vedea pe Paul la Metropolis – https://www.teatrulmetropolis.ro/artisti#gal-163), ce a însemnat în cariera dumneavoastră Teatrul Metropolis? Ce înseamnă spectacolele în care jucați aici în istoria personală?
A însemnat debutul meu într-un teatru iar acest lucru nu se uită prea curând. Eram în anul II de facultate și am debutat în „Visul unei nopți de vară”, în regia domnului Victor Ioan Frunză. De atunci au urmat și alte spectacole și mă simt norocos că am ocazia să fur puțină meserie de la colegii mei, din trupa domnului Frunză.

Cum este publicul de la Teatrul Metropolis? Ce este special la acest teatru?

Văd mulți adolescenți în sală la spectacolele Teatrului Metropolis și ăsta e un lucru bun, cred că una din principalele meniri ale teatrului e să educe.

Ca spectator ați umblat pe la Metropolis? Ați văzut ceva ce v-a rămas pentru totdeauna?

Au fost și sunt multe spectacole bune aici. Unele se mai joacă și altele nu. Îmi place când îmi văd foștii colegi de generație pe scenă.

Spuneți-mi câteva dintre cele mai frumoase și câteva dintre cele mai caraghioase întâmplări trăite la Metropolis.

Într-un an am repetat la două spectacole diferite, „Romeo și Julieta” și „A douăsprezecea noapte”, ambele cu domnul Frunză. Dimineața repetam la unul și seara la celălalt așa că am învățat atunci ce înseamnă să stai toată ziua într-un teatru, să lucrezi cu profesioniști.

Cuvânt de încheiere, povață pentru tinerii care urmează să aibă primul lor spectacol la Metropolis.

În primul rând, să se bucure de experiență. Apoi, răbdare pentru mai departe.

15
/01
/24

Scriem cuvinte în grabă, le rostim în grabă. Folosim adesea structuri gramaticale greşite, preluate multe dintre ele din mass-media şi propagate cu o viteză uimitoare. Pe Facebook, pe whatsApp, aruncăm cuvinte, propoziții, toate scrise rapid și cel mai adesea fără grijă. Corectitudinea exprimării nu prea mai interesează pe nimeni.

15
/01
/24

Teatrul Maghiar de Stat Cluj își ia cu tristețe rămas bun de la actorul András Csíky, laureat al premiilor Kossuth și Jászai Mari, distins cu Premiul UNITER pentru întreaga activitate, care s-a stins din viață în data de 13 ianuarie 2024, la vârsta de 94 de ani

12
/01
/24

Proiectul „Narațiuni ale națiunii”, produs de PostModernism Museum cu ocazia Zilei Culturii Naționale 2024, abordează valorile naționale într-o perspectivă multidisciplinară, prin teme dedicate unor genuri și mijloace de exprimare atractive: bandă desenată, muzică rock și folk, literatură, arte vizuale, istoria artei, în care reprezentările naționale sunt înțelese ca valori democratice, dimensiune europeană, influențe creative specifice unui spațiu de spiritualitate și limbaj comun.

12
/01
/24

Luna ianuarie aduce în spațiile galeriei neconvenționale Celula de Artă două noi vernisaje: acumulare.colecție 3, expoziția-colecție de lucrări dăruite de prieteni artiști a co-fondatorului Celulei de Artă, Daniel Loagăr, la spațiul-vitrină din B-dul Carol nr. 53 și experimental I, expoziția de fotografie experimentală a artistului vizual Marius Adrian, la Pop Up Window de la Galeria Kulterra (str. Știrbey Vodă nr. 104 – 106).

12
/01
/24

Scrisoarea trimisă de către scriitorul Mircea Damian din închisoare, jurnalul intim al unei doamne de la curtea regală, un jurnal de front din cel de-al Doilea Război Mondial, catrenul dedicat de Lucian Blaga uneia dintre muzele sale și ultima scrisoare trimisă de Ion Antonescu către soție s-au numărat printre cele mai discutate obiecte de colecție licitate la finalul anului trecut.