“Un pas în urma serafimilor” – cele mai multe nominalizări la Gopo 2018
https://www.ziarulmetropolis.ro/un-pas-in-urma-serafimilor-cele-mai-multe-nominalizari-la-gopo-2018/

“6,9 pe scara Richter” (r. Nae Caranfil), “Breaking News” (r. Iulia Rugină), “Fixeur” (r. Adrian Sitaru), “Meda sau Partea nu prea fericită a lucrurilor” (r. Emanuel Pârvu) şi “Un pas în urma serafimilor” (r. Daniel Sandu) sunt cele cinci lungmetraje care intră anul acesta în cursa pentru trofeul Gopo, creaţia sculptorului Adrian Ilfoveanu, la categoria Cel mai bun film.

Un articol de Petre Ivan|1 martie 2018

23 de lungmetraje românești lansate în cinematografe în 2017 au fost luate în considerare de către juriu pentru desemnarea nominalizărilor celei de-a XII-a ediții a Premiilor Gopo.

Câștigătorii vor fi anunțați în cadrul Galei Premiilor Gopo, care va avea loc pe 27 martie la Teatrul Național din Capitală.

Ana Mon Amour

La această ediție, cele mai multe nominalizări le-au strâns: “Un pas în urma serafimilor” (r. Daniel Sandu) – 15 nominalizări, “6,9 pe scara Richter” (r. Nae Caranfil) și “Aniversarea” (r. Dan Chișu) – 8 nominalizări,“Ana, mon amour” (r. Călin Peter Netzer),“Breaking News” (r. Iulia Rugină) și“Fixeur” (r.Adrian Sitaru) – 7 nominalizări.

Pentru categoria Cel mai bun regizor, nominalizările sunt: Nae Caranfil pentru “6,9 pe scara Richter”, Călin Peter Netzer pentru “Ana, mon amour”, Iulia Rugină pentru “Breaking News”, Adrian Sitaru pentru “Fixeur” și Daniel Sandu pentru “Un pas în urma serafimilor”.

Diana Cavaliotti (“Ana, mon amour”), Voica Oltean (“Breaking News”), Ela Ionescu (“Dimineața care nu se va sfârși”), Cristina Flutur (“Hawaii”) și Ofelia Popii (“Portrete în pădure”) concurează pentru statueta acordată Celei mai bune actrițe într-un rol principal. La categoria Cea mai bună actriță într-un rol secundar, au fost nominalizate Carmen Tănase (“Ana, mon amour”), Simona Bondoc (“Aniversarea”),Diana Spătărescu (“Fixeur”), Rodica Lazăr (“Hawaii”) și Ana Ciontea (“Marița”).

Statueta Gopo pentru Cel mai bun actor într-un rol principal îi va reveni unuia dintre următorii protagoniști: Mircea Postelnicu (“Ana, mon amour”), Andi Vasluianu (“Breaking News”), Tudor Aaron Istodor (“Fixeur”), Alexandru Potocean (“Marița”), Șerban Pavlu (“Meda sau Partea nu prea fericită a lucrurilor”) și Vlad Ivanov (“Un pas în urma serafimilor”). În cursa pentru câștigarea statuetei acordate Celui mai bun actor într-un rol secundar intră Emanuel Pârvu și Lucian Ifrim (“Aniversarea”), Adrian Văncică (“Ultima zi”), Ali Amir și Ilie Dumitrescu Jr. (“Un pas în urma serafimilor”).

Dintre documentarele de lungmetraj care au intrat în atenția juriului de nominalizări, vor fi supuse votului producțiile: “Brașov 1987. Doi ani prea devreme” (r. Liviu Tofan),“Eu sunt Hercule” (r. Marius Iacob),“Ouăle lui Tarzan” (r. Alexandru Solomon), Planeta Petrila (r. Andrei Dăscălescu), Procesul (r. Claudiu Mitcu) și Țara moartă (r. Radu Jude).

La categoria Cel mai bun film european, criticii de film din juriul de nominalizări au votat pentru urmatoarele cinci titluri distribuite în cinematografele din România anul trecut: “Cealaltă parte a speranței” /“The Other Side of Hope” (r. Aki Kaurismäki), “Despre trup și suflet” / “On Body and Soul” (r. Ildikó Enyedi),“Dunkirk” / “Dunkirk” (r. Christopher Nolan), “Mister în Slack Bay” / “Ma loute’’ (r. Bruno Dumont) și“(M)ucenicul” / “(M)uchenik” (r. Kirill Serebrennikov).

Lista completă a nominalizărilor este disponibilă aici.

Nominalizările la toate categoriile Premiilor Gopo au fost stabilite de un juriu de preselecţie alcătuit din profesioniști din domeniu: Nap Toader (regizor), Iuliana Tarnovețchi (producător), Barbu Bălășoiu (operator), Radu Corciova (scenograf), Gabriela Albu (exploatant) și criticii de film Irina Margareta Nistor, Cătălin Olaru, Cristian Mărculescu, Angelo Mitchievici, Ion Indolean.

După anunțarea nominalizărilor, aproximativ 450 de membri activi din industria cinematografică românească vor fi invitați să desemneze câștigătorii trofeelor Gopo 2018.

Foto: Un pas în urma serafimilor”, “Ana, mon amour”, Gopo 2018 – facebook

08
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Alegoria nu e un gen cinematografic uşor. Mai ales când e vorba de una deopotrivă existenţială şi politică, aşa cum se vrea "Spiritele din Inisherin".

05
/02
/23

Cele trei cărţi de cronici de film publicate de Romulus Rusan în anii `70-`80 au fost reeditate recent, într-un singur volum şi într-o ediţie de lux, în seria de autor pe care i-o dedică Editura Spandugino. O apariţie demnă de a fi salutată şi un bun pretext de recitire.

02
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Probabil că e şi simbolic, însă cu siguranţă e ceva comic în constatarea că cel mai prolific regizor de filme comerciale din cinematografia română post-2000 e un spaniol. În timp ce noi eram ocupaţi cu filmele de festival, Jesús del Cerro îşi urma neabătut şi vesel propriul drum, aproape singur pe culoar.

30
/01
/23

În perioada 20 – 28 ianuarie a avut loc în Franța cea de-a 5-a ediție a Festivalului de film documentar (FIPADOC) de la Biarritz, primul eveniment major al anului din circuitul celor dedicate acestui gen, care reunește anual 50 de țări participante și peste 30.000 de spectatori. Cu această ocazie, „Pâinea noastră cea de toate zilele”, cel mai nou documentar regizat de Șerban Georgescu („Varză, cartofi și alți demoni”; „Jurnalul familiei -escu”) a avut premiera internațională, fiind nominalizat în cadrul secțiunii IMPACT, dedicată producțiilor cu teme sociale, de mediu sau justiție.

26
/01
/23

Pe 27 ianuarie, unul dintre cei mai importanți actori din România împlinește 87 de ani. Pe Florin Piersic îl puteți vedea pe 30 ianuarie în spectacolul „Străini în noapte” de Eric Assous, regizat de regretatul Radu Beligan și găzduit de Naționalul bucureștean.

26
/01
/23

Festivalul Internațional de Film Transilvania (9 – 18 iunie 2023, Cluj Napoca) anunță Focus Nordic, un program complex, cel mai mare de acest fel din istoria TIFF, dedicat unei cinematografii europene bogate, diverse și inovatoare, cea din țările nordice: Suedia, Danemarca, Finlanda, Norvegia și Islanda.

25
/01
/23

CRONICĂ DE FILM Reacţiile la “Close” (2022) par să se fi împărţit în două: “heartbreaking” (cu versiunea românească “vai, cât am plâns”) şi, mult mai rar, “tearjerker”. O zic din capul locului: sunt din a doua categorie. Deşi am plecat setat să mă las emoţionat (nu am nici cea mai mică problemă să dau garda jos în sala de cinema), am ieşit iritat.

22
/01
/23

Apariţia în română, pe final de 2022, la Editura Tracus Arte, a două cărţi de Pier Paolo Pasolini - una de poezii şi alta cu texte despre literatură şi artă - a tulburat puţin apatia cu care a fost marcat la noi centenarul acestui mare cineast şi scriitor.