Succesele de la Metropolis. Spectacolele din 2007, elogiate în presa culturală
https://www.ziarulmetropolis.ro/succesele-de-la-metropolis-spectacolele-din-2007-elogiate-in-presa-culturala/

Teatrul Metropolis – 15 ani. Astăzi ne amintim de spectacolele care s-au jucat pe scena din Str. Mihai Eminescu nr. 89 şi vedem cum au fost primite în presa culturală.

Un articol de Ziarul Metropolis|19 ianuarie 2022

În anul 2007, 13 producții au cucerit spectatorii la nou deschisa instituție de spectacol din centrul Capitalei, care a mers pe drumul diversității și al calității, atrăgând publicul la evenimente semnificative și bucurându-se de ecouri favorabile.

„Pește cu mazăre”, regia Olga Tudorache

„A fost un spectacol de-o frumusețe regească. Piesa scrisă de Ana Maria Bamberger a fost un pretext splendid pentru Olga Tudorache de a-și servi oaspeții cu o nesfârșire de talent, de emoție, de dragoste.”

Revista Tango

„Timp de o oră și zece minute, vă veți bucura de un spectacol vibrant, plin de farmec și lucididate, dar și de umor amar. Pește cu mazăre este o poveste a zilelor noastre, plină de tandrețe și care vorbește despre sufletul femeii și frământările ei.”

A1.ro

„Jocul de-a adevărul”, regia Lia Bugnar

„Piesa Jocul de-a adevărul de la Teatrul Metropolis este scrisă de Lia Bugnar şi regizată la dublu, chiar de autoare, împreună cu Dorina Chiriac. Cele două se întâlnesc şi pe scenă, în rolurile unor rivale în dragoste.

O piesă excelentă, cu nerv şi un imens umor. Un spectacol deloc plictisitor, cu inserţii surprinzătoare de tristeţe, vodevil şi rimă zglobie.”

Adevărul

„Textul Liei Bugnar şi spectacolul de la Teatrul Metropolis reuşesc să evite discursurile moralizatoare şi, astfel, să convingă în privinţa caracterului eliberator al adevărurilor mărturisite.”

Ziarul de duminică

 

„În rolul victimei”, regia Felix Alexa

„Felix Alexa mizează pe o distribuţie compozită, în care se regăsesc nume consacrate din trei generaţii de artişti. Ca de obicei, are încredere şi în debutanţi.”

Jurnalul Național

„Găsind tonul cel mai potrivit pentru povestea lui Valea, regizorul își duce personajele pe muchia morții, cu zâmbetul pe buze. Nici o clipă dramatismul situațiilor expuse scenic nu excede umorul.

 

E doza aceea necesară de râs, cu care se poate înfrunta moartea. În fapt, povestea lui Valea este, pe scurt, povestea conviețuirii firești cu moartea, dar fără eroisme, fără lacrimi, fără gesturi mărețe.”

Ziua

 

„Crimă la Howard Johnson”

„Pe scena Teatrului Metropolis, spectacolul Crimă la Howard Johnson s-a jucat cu umor jucăuş. Mergeţi la o comedie delicioasă despre viaţa de cuplu.”

Jurnalul Național

„Fără jumătăți de decor, sugestii, dansuri, pantomimă, chestiuni abstracte, dedesubturi cu subînțeles, fără înțeles sau alte lucruri făcute post-decembrist deseori în teatrul românesc. Este o piesă scrisă pentru public, montată pentru public și jucată pentru public.”

Teatral.ro

 

„Jazzy Tarot”

„Fie că este vorba de un moment de balet, de un fragment de muzică, de un monolog ori de dans, poveştile imaginate ale cărţilor de tarot pe ritmuri de jazz, se dezvăluie rând pe rând ca într-un joc al vieţii.

Am descoperit în acest spectacol momente ce reflectă atât dragostea, cât şi ura, frumuseţea şi invidia, trecutul amestecat cu viitorul, melancolia şi veselia.”

Jurnalul Național

 

„În spectacolul de fată, interpreta își antrenează într-un joc ciudat și provocator colegii, sub «bagheta magică» a lui Mircea Tiberian (…).Vizionare plăcută și fii cu ochii-n patru: ai putea fi chiar tu alesul următoarei reprezentații, în care vei juca pe scenă…”

Ziarul de Sibiu

 

„Edith Piaf”, regia Mălina Andrei (spectacol găzduit în 2007 și reluat în 2011)

„Scenarista şi regizoarea Mălina Andrei îi invită pe toţi aceia care o iubesc şi o ascultă mereu cu plăcere pe celebra cântăreaţă Edith Piaf la provocarea de a descoperi universul copilăriei sale, de a afla tainele tinereţii sale, de a visa aşa cum a visat ea, de a crede aşa cum a crezut ea, de a fi celebră, de a crede în oameni aşa cum a făcut-o ea până în ultima clipă a vieţii sale.”

Adevărul

„Spectacolul de teatru Edith Piaf, in regia Mălinei Andrei, cu Claudia Negroiu, Dana Porlogea și Răzvan Dragu.

 

Piesa de teatru subliniază relația dintre Piaf și sora ei dinspre tată, Simone Bertaut, singura ființă cu care marea artista și-a împărțit existența timp de 30 de ani.”

B24Fun

 

„Nijinski”, spectacol de Ema Nicola și Mălina Andrei (găzduit)

„Un spectacol care comprimă momentele esenţiale, ideile predominante din cele 200 de pagini ale Jurnalului lui Vaslav Nijinski, inventatorul coregrafiei moderne. De la pasiune la idei, de la nebunie la coerenţă, de la forma brutală a instinctelor la exprimarea lor artistică.”

Teatrulmetropolis.blogspot.com

„Actorul Filip Ristovski, coregrafa Mălina Andrei și regizoarea Ema Nicola au surprins în spectacolul de teatru–dans Nijinski, înscris în competiția pentru Trofeul Galei Star, momentele esențiale, ideile predominante din Jurnalul scris de Vaslav Nijinski înainte de a începe să pierdă legătura cu lumea.”

Fărăfiltru.ro

 

„Trei”, regia Theo Herghelegiu (spectacol găzduit)

„Premieră picantă şi colorată la Teatrul Metropolis, Trei, un triptic de monologuri din zilele noastre, în regia lui Theo Herghelegiu.”

Adevărul

„Anselmo”, regia Mihai-Gruia Sandu (spectacol preluat)

„Spectacolul este construit pe două planuri, cel al unei trupe de teatru în care actorii fac legea şi cel al personajelor pe care aceştia le interpretează.”

Evenimentul Zilei

 

 „De la Muntele Sinai la Muntele lui Venus”, regia Alexander Hausvater (spectacol găzduit)

„De 5.000 de ani, evreii, musulmanii și creștinii se tot omoară între ei. De ce? este întrebarea la care vor încerca să răspundă Maia Morgenstern și A.G. Weinberger într-un spectacol-eveniment găzduit de Teatrul Metropolis. (…)

De la Muntele Sinai la Muntele lui Venus, un amestec de jazz și poezie, pe care criticii de teatru l-au etichetat ca fiind «curios, real, intrigant, matur, șocant pe alocuri, adevărat, evident, universal și totuși intim», vă va ține cu ochii și sufletul lipiți de scenă.”

Artline.ro

 

„Frumoasa călătorie a urșilor panda povestită de un saxofonist care avea o iubită la Frankfurt”, regia Cătălina Buzoianu (spectacol găzduit)

„Dacă mergeţi la acest spectacol veţi descoperi una dintre cele mai frumoase piese despre iubire, Frumoasa călătorie a urşilor panda povestită de un saxofonist care avea o iubită la Frankfurt, scrisă de Matei Vişniec, o poveste de dragoste care se consumă în nouă zile şi nouă nopţi.”

Time Out

 

„Profu̕”, cu Răzvan Vasilescu (spectacol găzduit)

„Sobru, ironic, cinic, zgârcit în mijloace, dar percutant în fiecare nuanță, Răzvan Vasilescu este cu adevărat fabulos. (…) Cu niciun chip un asemenea recital nu trebuie ratat.”

Ziarul Financiar

„. O dramă dureros de actuală, dar care vă va face să râdeţi copios şi de la care veţi pleca cu lecţia învăţată.”

Teatral.ro

 

„Eseuri despre banalitatea răului”, regia Mihai Măniuțiu

„Patru actori importanti ai teatrului romanesc și unul dintre regizorii cei mai premiați ai momentului își dau întâlnire pe afișul Teatrului Metropolis din București.

Spun pe afiș, întrucât nu la toate reprezentațiile toți cei patru actori pot fi văzuți pe scenă. Mariana Mihuț, Mircea Albulescu, Claudiu Bleonț, Marian Râlea (în versiunea văzută de mine, fără Marian Râlea) și regizorul Mihai Măniuțiu propun o suită de povești cu și despre Rău, în spectacolul Eseuri despre banalitatea răului, construit după patru texte semnate de scriitori diferiți, Brigitte Schwaiger, Belu Zilber, Vladimir Sorokin și Mihai Măniuțiu.”

Ziua

 

„No One”, regia Carmen Vioreanu

„O satiră la adresa a tot ceea ce înseamnă aşa-zisul show-biz din România: trupele de la noi apar precum ciupercile după ploaie, nu e nevoie decât de nişte haine de firmă, câteva ore de cosmetică, neapărat un stilist şi cât mai puţin talent în ale vocii.”

Jurnalul Național

„NO ONE este un spectacol care vorbeşte despre prietenie şi despre dorinţa de a fi văzut, cu o distribuţie de tineri talentaţi: Răzvan Fodor, Adrian Ştefan, Alexandru Secăreanu, Paul Dunca.”

Antena3.ro

 

„Agamemnon”, regia Radu-Alexandru Nica

„Dramaturgul spaniol Rodrigo Garcia, a cărui piesă Agamemnon se joacă la Teatrul Metropolis din Bucureşti în regia lui Radu Alexandru Nica, vizitează Capitala în aprilie şi se va întâlni cu oameni de teatru la Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică. Garcia, una dintre cele mai incisive voci din dramaturgia spaniolă contemporană, va sosi la Bucureşti la invitaţia Teatrului Metropolis şi a Institutului Cervantes.

Unul dintre textele care i-au adus lui Rodrigo Garcia recunoaşterea internaţională, Agamemnon, stă la baza primei producţii a Teatrului Metropolis din Bucureşti.”

Acasă.ro

07
/02
/21

Într-o lume artistică din ce în ce mai fragmentată, în care ideea de trupă devine aproape o formă de rezistență, „Trupa fără nume” a însemnat coagularea unui grup de artiști remarcabili, INDEPENDENȚI, care au creat în zece ani de la înființare spectacole ce vor rămâne, fără dubiu, în istoria teatrului acestui deceniu.

03
/02
/21

Undeva, într-o fundătură din Bucureşti, din cartierul Rahova-Ferentari, „acolo unde întorceau tramvaiele 7 și 15, a treia stație de la Sebastian” se năștea acum 80 de ani, Ștefan Iordache. Era ziua de 3 februarie. „Ai mei erau din Calafat, unde amândoi locuiau pe aceeaşi stradă. S-au căsătorit şi, tineri şi fericiţi, au pornit-o în lumea largă”. Era anul 1941.

15
/12
/20

TOP Ce filme româneşti de ficţiune merită reţinute din acest an 2020 în care cinematografia a fost dată peste cap? Cu ce mai rămânem în afară de două încercări radicale ale unor regizori consacraţi, precum „Tipografic Majuscul”, de Radu Jude, şi „Malmkrog”, de Cristi Puiu?