Între 31 iulie şi 2 august, NO.MAD Talks a organizat în satul Ciocanu din judeţul Argeş primul eveniment offline de după ieşirea din starea de urgenţă – NO.MAD Outdoor Camp, o tabără de trei zile dedicată atât freelancerilor, cât şi antreprenorilor, soloprenorilor şi, în general, celor care îşi doresc să fie creativi şi eficienţi.
Un articol de Liliana Matei|5 august 2020
Pe durata celor trei zile, trei echipe formate din freelanceri și antreprenori din diferite domenii au lucrat pe briefuri reale primite de la business-uri locale din Kind Market, platforma de schimb de servicii și produse între freelanceri și antreprenori: Măcelăria Ghiţă, Papa Jacques şi Respiro Dental. S-a învăţat despre strategia de comunicare, concepte creative, social media, storytelling, media pitching și tehnici vizuale.
Alain Gavriluțiu, copywriter cu 15 ani experiență, a trecut echipele prin toate procesele mentale și creative ale unui proiect și le-a ajutat să abordeze fiecare brief de la identificarea nevoilor la research și poziționare în contextul pieței, până la creație și trasarea strategiei, storytelling, fine tuning și prezentare.
Mișu Ionescu, specialist în cinematografie și realizator atât de proiecte comerciale, cât și de scurtmetraje premiate, a povestit cum se pot transpune atributele brandului în cinematografie și a propus un exercițiu de imaginație – un spot comercial de 30 de secunde desfășurat pe cadre.
Iunieta Sandu, fondatoarea NO.MAD Talk, cu 9 ani de experiență în comunicare, a dus participanții în zona foarte aplicată a comunicării pe canalele de social media, unde fiecare echipă a avut de conceput o strategie de conţinut în social media, de identificat vocea şi personalitatea brand-urilor, canalele pe care îşi vor disemina mesajele, pilonii de comunicare şi de schiţat un plan editorial.
Anca Spiridon, specialist cu 8 ani experienţă în domeniu, a vorbit despre cum creăm și menținem reputaţia unui produs sau unui brand folosind strategii creative de PR, cu o componentă practică adaptată pe brief-urile celor 3 brand-uri din Kind Market.
Cum e să realizezi o tabără pe timp de pandemie
În urma celor două luni petrecute acasă și după lansarea Kind Market, locul unde freelancerii și afacerile locale fac schimb de produse și servicii, comunitatea s-a închegat și se simțea nevoia unor întâlniri față în față, dincolo de schimbul de emailuri și de Zoom. O vacanță în satul Ciocanu a adus apoi cu sine și idea taberei și întregul concept de cursuri în aer liber.
Încă de dinaintea creșterii numărului de cazuri din luna iulie, NO.MAD Outdoor Camp a pus pe prim plan siguranța participanților, oferind măști și dezinfectanți și asigurându-se că toate camerele sunt igienizate înainte de sosire și că mesele sunt preparate și servite cu mască și mănuși. Apoi, numărul participanților a fost redus de la 24 la 15 pentru a putea păstra distanța socială cât mai ușor.
„Să organizezi orice fel de eveniment offline în perioada asta este ca și cum te-ai arunca în lac fără vestă de salvare. Dar, în zilele noastre, fie că alegi să mergi într-o tabără sau într-un weekend din terasă în terasă, te supui la aproape aceleași riscuri. Așa că am făcut un calcul simplu luând în considerare beneficiile pe care le are tabăra și ce rămâne în urma ei:
– Participanții, oricâți vor fi ei, o să învețe lucruri noi pe care le pot folosi să-și dezvolte business-ul în pandemie
– 3 antreprenori o să primească o strategie de comunicare completă pe care o pot aplica în perioada asta
– 5.000 de oameni vor putea citi / afla conținutul util pe care trainerii o să-l furnizeze în tabără
– O listă lungă de lecții învățate pentru echipa NO.MAD”, povestește Iunieta Sandu, fondator NO.MAD Talks.
Foto: Mișu Ionescu